Companiile cauta sa angajeze mai multi consilieri juridici pentru a face fata unui volum tot mai ridicat de litigii internationale, arata un recent sondaj PwC
Data publicarii: 23-04-2013 | Afaceri
Numarul companiilor care cauta sa angajeze avocati interni (in-house) va creste in perioada urmatoare, potrivit unui recent sondaj efectuat de PwC, dupa ce o treime dintre respondenti au indicat o crestere a numarului de litigii internationale in care sunt implicate.
Sondajul, Corporate Choices in International Arbitration (IA), arata ca 35% dintre respondenti au indicat o crestere a numarului de dispute internationale in care sunt implicate companiile lor. Cand au fost intrebati cu privire la metodele prin care aleg sa rezolve astfel de dispute, de doua ori mai multi respondenti au mentionat arbitrajul international fata de alte forme de transare a litigiilor.
In prezent, companiile au tendinta de a cere consultanta specializata de la firme de avocatura, dar in actualul climat de piata si in conditiile cresterii costurilor procedurilor juridice, multe companii se indreapta spre recrutarea de avocati in-house. In timp ce 90% dintre respondenti au un departament juridic separat, sondajul a indicat faptul ca doar 49% dintre companiile analizate au o echipa interna de avocati specializata in litigii.
Analiza, realizata in parteneriat cu Universitatea Queen Mary din Londra, a vizat tendintele in materie de arbitraj international in mai mult de 100 de companii multinationale, cu accent pe serviciile financiare, sectorul energetic si cel de constructii.
Per ansamblu, 73% dintre respondenti au declarat ca arbitrajul international este potrivit pentru rezolvarea disputelor transfrontaliere, indeosebi participantii din sectorul energetic si cel de constructii. Cand au fost rugati sa clasifice diversele metode de transare a disputelor in functie de preferinta, 68% dintre respondentii din constructii au indicat arbitrajul drept metoda preferata de rezolvare a disputelor, in vreme ce in sectorul energetic procentul a fost de 56%. In schimb, in sectorul financiar, companiile au optat pentru procesele in instanta in proportie de 82%.
In ciuda acestui fapt, mai mult de doua treimi dintre avocatii in-house din companiile de servicii financiare sunt de parere ca arbitrajul international devine o metoda potrivita de solutionare a disputelor.
"In Romania, pe baza experientei noastre de piata, arbitrajul a devenit o metoda atractiva de solutionare a disputelor, indeosebi in ultimii ani. Aceasta are doua explicatii. Pe de o parte, din cauza crizei, numarul litigiilor intre companii a crescut, pe de alta parte, disputele in instanta sunt indelungate, iar judecatoriile si judecatorii sunt supra-incarcati si poate nici nu au intotdeauna experienta in domenii tehnice sau economico-financiare legate de disputa respectiva. Ne asteptam ca numarul companiilor interesate in arbitraj sa creasca si mai mult pe viitor, indeosebi in sectoare precum cel al constructiilor si cel imobiliar”, a declarat Kemal özmen, Director, Servicii de Investigatii si Asistenta in Dispute, PwC Romania.
Multe companii apeleaza la arbitraj in disputele internationale pentru ca este un proces mai rapid si de natura privata. De obicei nu exista posibilitatea de a face apel, iar decizia finala este obligatorie, spre deosebire de cursul in cazul proceselor in instanta.
Despre raport
Pentru o versiune integrala a raportului va rugam sa accesati pagina www.pwc.com/arbitrationstudy
Cercetarea a fost derulata in parteneriat cu Universitatea Queen Mary din Londra si cu scoala acesteia de Arbitraj International. Peste 100 de consilieri juridici de la companii din intreaga lume au fost intervievati pentru acest studiu.
Despre PwC
Firmele din reteaua PwC ajuta organizatiile si indivizii sa creeze valoarea de care au nevoie. Suntem o retea de firme prezenta in 158 de tari cu aproape 180.000 de specialisti determinati sa ofere servicii de calitate de audit, consultanta fiscala si consultanta pentru afaceri. Spuneti-ne care sunt lucrurile importante pentru dumneavoastra si descoperiti mai multe informatii despre noi vizitand site-ul www.pwc.com/ro
PwC se refera la reteaua de firme PwC si/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridica separata. Va rugam sa accesati pagina de internet www.pwc.com/structure pentru mai multe detalii."
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall