O noua abordare pentru piata muncii din Romania: (auto)cunoasterea angajatilor si performanta in echipa
Data publicarii: 25-04-2013 | Diverse
Editura Publica si Ernst & Young lanseaza astazi pentru prima data in Romania volumul "Stand Out” - cea mai recenta carte semnata de Marcus Buckingham, cercetator, autor de succes si cel care a dezvoltat modelul Strengths Finder. Cartea este un nou instrument dedicat managerilor si profesionistilor din orice domeniu, care abordeaza evaluarea punctelor forte in desemnarea rolurilor in echipa. Cartea propune un model practic pentru identificarea avantajelor competitive ale fiecaruia si sprijina liderii sa valorifice punctele forte ale fiecarui membru din echipele pe care le coordoneaza.
"Piata muncii este o provocare pentru toti in acest moment - nu doar pentru tinerii care doresc sa isi construiasca o cariera, ci si pentru angajatorii care cauta oamenii potriviti pentru organizatiile lor. Este foarte important ca fiecare dintre acestia sa inteleaga care sunt acele puncte forte native care ii fac pe candidati sa iasa in evidenta si cum pot fi ele valorificate de organizatii. Este o abordare care face ulterior orice demers de training si formare mult mai relevant si mai bine pliat pe nevoile fiecarei companii,” explica Alexandra Bebu, Director HR, Ernst & Young Romania.
Un studiu realizat recent de Ernst & Young releva ca principalele trei lucruri pe care le iau in considerare angajatorii din Romania atunci cand recruteaza sunt: atitudinea candidatilor, competentele, dar si inteligenta sociala. In urma procesului de recrutare, fiecare manager si fiecare membru al echipei trebuie sa fie constient de resursele de capital uman pe care le are la dispozitie, pentru a stabili cel mai eficient mod in care le poate folosi. Noile evolutii de pe piata muncii demonstreaza ca este nevoie de o noua abordare, care sa puna accent atat pe oameni si lucru in echipa, dar in aceeasi masura pe eficienta si performanta.
"Pentru noi este esential sa intelegem care este potentialul angajatilor nostri, ce ii motiveaza pentru a-l atinge si cum ii putem sprijini in acest sens. Cartea ilustreaza in mod practic o noua viziune care vine sa raspunda provocarilor tot mai mari in acest mediu economic volatil si in managementul talentelor. Credem ca avand aceasta abordare, vom reusi sa construim un mediu de lucru mai bun pentru angajatii nostri, centrat pe valorile inovatiei, flexibilitatii si dezvoltarii continue”, adauga Alexandra Bebu.
Doru Somesan, redactor Editura Publica, afirma: "Cunoscut in mediul de afaceri drept initiatorul teoriei punctelor forte, care postuleaza ca elementul principal in obtinerea succesului profesional il constituie valorificarea punctelor forte si nu corectarea greselilor, Marcus Buckingham isi reconfirma, prin noua sa carte <<Stand Out. Evaluarea revolutionara a punctelor forte>>, pozitia de cel mai bun specialist in management din lume”.
Markus Buckingham explica demersul sau: "Intr-o lume care nu are timp, tie iti revine responsabilitatea de a iti antrena zilnic punctele forte. In mod ironic, natura inconstienta a acestora face demersul destul de dificil. Si totusi, daca le lasi sa ramana la nivelul de reactii subliminale inconstiente, nu vei avea nicio ancora de care sa te prinzi atunci cand factori externi conspira pentru a te smulge, adormi sau ispiti de pe calea punctelor tale forte”.
Cartea este disponibila incepand de saptamana viitoare in toate retelele de librarii, Humanitas, Carturesti, Diverta, Librarium si CLB, dar si online, pe www.publica.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online