NBG spera sa obtina de la investitorii privati 12% din emisiunea de noi actiuni, pentru a evita nationalizarea
Data publicarii: 26-04-2013 | Finante-Banci
Cel mai mare grup bancar elen, National Bank of Greece (NBG), vrea obtina din sectorul privat 12% din emisiunea sa de noi actiuni, in valoare de 9,75 miliarde de euro (12,67 miliarde de dolari), mai mult decat pragul de 10% cerut de autoritatile de la Atena pentru ca banca sa nu treaca sub controlul statului, a declarat un oficial pentru Reuters.
Primele patru banci din Grecia, inclusiv NBG, au nevoie de 27,5 miliarde de euro pentru majorarea capitalului, dupa ce au inregistrat pierderi in urma programului de restructurare a datoriilor Greciei si a cresterii creditelor neperformante, pe fondul recesiunii prelungite. Conform schemei de recapitalizare stabilite cu reprezentantii UE, BCE si FMI, cea mai mare parte a capitalului va fi furnizata de Fondul de Stabilitate Financiara al Greciei (HSFS), in schimbul emiterii de noi actiuni si a unor obligatiuni convertibile contingente (CoCos).
'Actionarii bancii si alti investitori si-au exprimat interesul de a achizitiona actiunile emise de NBG. Obiectivul de a obtine din sectorul privat cel putin 12% din emisiunea de noi actiuni va permite participarea unui numar mai mare de investitori', a declarat oficialul.
Board-ul NBG a decis sa propuna majorarea pragului de 10% cerut de autoritatile de la Atena pentru ca banca sa nu treaca sub controlul statului la reuniunea de saptamana viitoare a actionarilor bancii, care ar urma sa voteze planul de recapitalizare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online