Antreprenoriatul: cheia ca tinerii fara job sa nu devina o generatie pierduta
Data publicarii: 08-07-2013 | HR/CariereLa nivel mondial, 13% dintre tineri, adica 75 de milioane de persoane, sunt someri iar multi sunt angajati sub nivelul lor de pregatire - conform datelor Organizatiei Mondiale a Muncii. Somajul in randurile tinerilor afecteaza cele mai mari economii ale lumii (tarile G20) si, in egala masura, Romania. Mai mult decat atat, se asteapta ca rata somajului in randul tinerilor sa creasca in urmatorii cinci ani.
In tarile cele mai afectate, rata somajului in randul tinerilor a depasit chiar 30%. Conform The Economist. rata reala este mult mai mare, estimandu-se ca, la nivel mondial, sunt mai mult de 290 milioane de tineri care nici nu muncesc si nici nu mai studiaza.
Solutii care sa dea rezultate peste noapte nu exista, dar marea speranta sta in antreprenori. Antreprenorii si IMM-urile sunt motoare semnificative care genereaza locuri de munca si crestere economica. Conform raportului Do SMEs create more and better jobs?, angajatii IMM-urilor (cu mai putin de 250 de angajati) reprezinta, in medie, 2/3 din numarul de angajati din tarile G20. Aceste firme creeaza locuri de munca la o rata dubla comparativ cu companiile foarte mari si sunt mai dispuse sa angajeze persoane aflate in somaj.
Pe langa sustinerea antreprenorilor ca motor generator de locuri de munca, cu cat mai multi tineri vor deveni antreprenori, cu atat va fi mai mica rata de somaj in randul tinerilor. Avand in vedere cele doua parghii ce trebuie activate pentru scaderea somajului, ambele bazate pe antreprenori, furnizarea celor mai potrivite instrumente si al celui mai adecvat ajutor antreprenorilor este critica pentru a nu sacrifica noua generatie de tineri.
Antreprenorii considera ca este nevoie de conci linii de actiune imperativa pentru a sustine activitatea lor, conform studiului EY - Avoiding a lost generation, in cadrul caruia au fost chestionati 1.500 de antreprenori din tarile G20, dintre care 1.000 nu implinisera 40 de ani:
- 1. Crearea si dezvoltarea mai multor alternative de finantare pentru antreprenori
- 2. Cresterea eforturilor de mentorat si a sprijinului din partea antreprenorilor cu experienta
- 3. O toleranta mai mare fata de esec din partea societatii
- 4. Stimulente foarte clar targetate
- 5. Reducerea birocratiei si a reglementarilor excesive.
Finantarea ramane cea mai importanta piedica pentru cei care vor sa isi deschida o afacere. 73% dintre antreprenorii care au raspuns chestionarului EY considera ca accesul la finantare ramane dificil in tara lor. Acest lucru este in mod special adevarat pentru companiile care vor sa propuna un nou produs sau serviciu. In acelasi timp, tinerii antreprenori simt nevoia unui ajutor mai concret in accesarea de finantare prin metode non-traditionale, precum crowdfunding-ul. Studiul a aratat ca 49% dintre antreprenori considera ca imbunatatirea accesului la finantarea prin platforme inovatoare va avea cel mai mare impact asupra accelerarii initiativelor antreprenoriale in urmatorii ani.
Studiul evidentiaza faptul ca mentoratul este eficient in dezvoltarea afacerii. 88% dintre antreprenorii care au mentori oameni de afaceri experimentati supravietuiesc in business.
50% dintre tinerii antreprenori care au raspuns chestionarului EY considera ca guvernele ar trebui sa promoveze antreprenorii ca si creatori de locuri de munca si ca aceasta initiativa ar avea un impact mare in sustinerea antreprenoriatului in tarile G20 in urmatorii 3 ani.
Noua generatie de antreprenori asteapta mai mult ajutor din partea guvernului lor. Tinerii antreprenori raporteaza o nevoie urgenta de initiative sustinute de guvern in privinta finantarii si a educatiei. EY a identificat mai mult de 200 de initiative ale guvernelor G20 destinate sprijinirii IMM-urilor.
Aspectul reducerii birocratiei este un subiect la fel de des adus in discutie cand se analizeaza sprijinirea start-up-urilor si a IMM-urilor ca si problema finantarii. Tinerii antreprenori au nevoie pentru a reusi de un mediu mai simplu si prietenos din punctul de vedere al reglementarilor si al mediului fiscal. Mai mult de 53% dintre antreprenorii chestionati considera ca aceasta simplificare ar sustine in mod crucial eforturile lor antreprenoriale.
Despre raportul Avoiding a lost generation
Studiul EY Avoiding a lost generation s-a bazat pe un chestionar la care au raspuns 1.500 antreprenori, dintre care 1.000 sub 40 de ani, din tarile G20. Lansat la Young Entrepreneurs Alliance Summit de la Moscova, care s-a desfasurat intre 15-17 iunie 2013, acest studiu prefateaza lansarea noii editii EY G20 Entrepreneurs Speak Out Barometer, programata tot pentru acest an.
Despre EY Romania
EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 167,000 de angajati in 700 de birouri din 140 de tari si venituri de aproximativ 24,4 miliarde de dolari in anul fiscal incheiat la 30 iunie 2012. Reteaua noastra este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajuta sa le acordam clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din intreaga lume. In Romania, EY este unul dintre liderii de pe piata serviciilor profesionale inca de la infiintare, in anul 1992. Cei peste 450 angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale. Avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau. Pentru mai multe informatii, vizitati pagina noastra de internet: www.ey.com.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice