EximBank, profit de aproape 30 milioane de lei - in primul semestru
Data publicarii: 16-07-2013 | Finante-BanciEximBank a inregistrat in primele sase luni ale acestui an un profit brut de aproape 30 milioane de lei, dublu fata de nivelul corespunzator intregului an 2012, potrivit datelor financiare preliminare.
'Pentru acest an ne-am setat ca obiectiv cresterea organica, dezvoltarea activitatii fiind corelata si cu o crestere a eficientei in utilizarea resurselor. Actiunile intreprinse pe finalul anului trecut si la inceputul acestui an pentru repozitionarea bancii au dat rezultate astfel ca, in primul semestru al acestui an, EximBank a inregistrat o majorare a veniturilor bancare cu aproape 5%, fata de perioada similara din 2012, in timp ce cheltuielile operationale s-au redus cu 15%', a afirmat presedintele EximBank, Traian Halalai.
Acesta a adaugat ca expunerea totala a EximBank in nume si cont propriu este, la jumatatea anului, cu 22% peste nivelul de la finele anului trecut.
'Per ansamblu, activitatea de creditare s-a accelerat in primele sase luni, dinamica acesteia depasind-o pe cea a garantiilor, ceea ce arata ca segmentul corporate incepe sa vada in EximBank un finantator viabil, nu numai un girant pentru creditele contractate de la alte banci comerciale. Avem capacitatea de a juca de la egal la egal cu celelalte banci din sistem, la nivelul finantarilor in lei si, in plus, avem si un nivel competitiv de costuri. De aceea, suntem increzatori ca banca va incheia si acest an in plutonul bancilor profitabile', a mai spus Traian Halalai.
Pe parcursul primului semestru, banca a facut schimbari la nivelul structurii comerciale si a implementat un concept organizational bazat pe existenta unor directori regionali ce coordoneaza vanzarile la nivel national. Acest proces s-a derulat in paralel cu dezvoltarea retelei de unitati, fiind inaugurate trei noi unitati teritoriale - la Galati, Ploiesti si Pitesti.
Pentru a doua parte a anului este prevazuta continuarea procesului de extindere a retelei teritoriale, in cel mai scurt timp urmand sa fie deschise inca doua unitati.
Pentru consolidarea relatiei pe care o are cu comunitatea de business, EximBank a organizat in primul semestru o serie de intalniri cu oamenii de afaceri din diverse zone ale tarii, la care au participat circa 250 de reprezentanti ai segmentului corporate.
EximBank este o institutie specializata al carei portofoliu de produse, axat pe cele trei directii de actiune - finantare, garantare si asigurare, permite bancii sa sustina activitatea si dezvoltarea exportatorilor, a IMM-urilor si a companiilor ce deruleaza proiecte in domenii prioritare pentru dezvoltarea economiei, in special a celor ce contribuie la absorbtia de fonduri europene.
Banca detine o retea de 15 unitati - Bucuresti, Bacau, Brasov, Buzau, Cluj, Constanta, Craiova, Deva, Galati, Iasi, Oradea, Pitesti, Ploiesti, Timisoara si Sibiu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial