Smartphone-ul si tableta - televizorul noii generatii
Data publicarii: 23-07-2013 | IT&CCe inseamna pentru advertiseri si branduri apropierea de consumatori oferita de smartphones
Cate companii din Romania se promoveaza pe mobil? Cate campanii de publicitate reusite s-au intamplat in acest mediu la noi? Mult prea putine, avand in vedere potentialul impresionant pe care il ofera. Sa luam in considerare doar o singura statistica: 54% dintre utilizatorii de smartphone-uri din Statele Unite isi verifica mobilele sau tabletele chiar si atunci cand se afla in pat. E adevarat, sunt date care se refera la Statele Unite dar, cu siguranta, si la noi procentul este destul de mare, mai ales in randul consumatorilor cu venituri mai mari. Sa nu uitam ca 60% dintre europenii sub 35 de ani au un smartphone, iar, dupa Ucraina, Romania are consumul cel mai mare de internet (de 18,6 ore/ saptamana) din intreaga Europa, conform studiului MediaScope Europe si IAB Europe, realizat in iunie 2013.
O asemenea apropiere de consumator posibila datorita tehnologiilor mobile inseamna oportunitati pana acum neintalnite si cu potential urias pentru engagement-ul consumatorilor si accesul brandurilor la consumatorul final. Iar, mai nou, pe langa telefoanele de tip smart si tablete, au inceput sa castige cota de piata asa numitele phablets, dispozitive cu ecran intre 5-8 inci ce estompeaza diferentele dintre smartphone si tableta. Daca pana acum existau voci care spuneau ca mobilele sunt prea mici pentru browsing si o interactiune relevanta, in timp ce altii vedeau tabletele ca insuficient de mobile, noul hibrid impaca pe aproape toata lumea.
Interactiunea oferita de toate aceste dispozitive mobile este din ce in ce mai relevanta, mai bogata si incurajeaza reclama contextuala. In acelasi timp, faptul ca aceste dispozitive pot indica tot timpul locatia in care te afli inseamna de asemenea un potential extraordinar, prea putin explorat de catre agentiile de publicitate, desi ofera un tip de relatie care nu a fost niciodata pana acum atat de directa intre mediul online si cel offline.
Sa nu uitam si evolutia tehnologiilor de internet pe mobil: 4G-ul este tehnologia mobila cu cea mai rapida adoptare din istorie iar, in 5 ani, 3G-ul si 4G-ul vor reprezenta jumatate dintre conexiunile de internet mobile. Aceste date indica, fara indoiala, o modificare de paradigma a serviciilor de telecomunicatii mobile catre transferul de date, in detrimentul transferului de voce.
Cu toate acestea, companiile mari de FMCG, de exemplu, acorda doar 10% din bugetele lor de promovare spatiului "mobil”. Foarte curand, insa, proportiile nu au cum sa nu se schimbe, pe masura ce agentiile de publicitate vor intelege mai bine regulile noului joc si, mai ales, faptul ca evolutia comportamentului consumatorului este foarte rapida iar abordarile traditionale in privinta reclamelor nu mai functioneaza intr-un mediu touch-screen si bazat pe identificarea locatiei. Descoperirea de noi modalitati si formate pentru reclama va fi cruciala. E suficient sa spunem ca, in acest moment, aproape jumatate dintre cei care utilizeaza aplicatii dau click pe reclamele mobile din greseala. Advertiser-ii romani ar putea juca si ei un rol in acest context foarte deschis inovatiei, bineinteles sustinuti de branduri educate, care inteleg oportunitatea uriasa oferita de mediul mobil. Evolutiile, cel putin la nivel mondial, vor fi transformatoare si merita urmarite foarte indeaproape.
Despre EY Romania
EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 167.000 de angajati in 700 de birouri din 140 de tari si venituri de aproximativ 24,4 miliarde de dolari in anul fiscal incheiat la 30 iunie 2012. Reteaua noastra este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajuta sa le oferim clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din intreaga lume. In Romania, EY este unul dintre liderii de pe piata serviciilor profesionale inca de la infiintare, in anul 1992. Cei peste 450 angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale. Avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau. De la 1 iulie 2013, Ernst & Young a devenit EY, logo-ul s-a schimbat pentru a raspunde acestei modificari, iar noul tagline al companiei este "Building a better working world”. Aceasta redefinire a identitatii vizuale vine sa reflecte noua strategie a companiei, Vision 2020. Pentru mai multe informatii, vizitati pagina noastra de internet: www.ey.com.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări