ANCOM: Romania are peste 25,5 milioane de abonati la telefonia mobila si 4 milioane la telefonia fixa
Data publicarii: 09-10-2013 | IT&CServiciile de comunicatii din Romania conecteaza in prezent in jur de patru milioane de abonati la telefonia fixa si peste 25,5 milioane de abonati la telefonia mobila, iar aproape jumatate din gospodariile din Romania au o conexiune la internet fix si peste 85% dintre ele un abonament la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale, releva datele furnizate miercuri de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).
Potrivit ANCOM, romanii pot afla informatii despre serviciile de comunicatii electronice pe care le utilizeaza (telefonie, internet si televiziune), precum si despre serviciile postale in cadrul sectiunii Infocentru de pe site-ul ANCOM.
In zilele de 9 si 10 octombrie, Infocentrul ANCOM este prezent si offline la Internet & Mobile World 2013, targ dedicat industriei de comunicatii ce are loc la Romexpo. Vizitatorii pot afla de la specialistii ANCOM ce trebuie sa aiba in vedere atunci cand aleg un serviciu de comunicatii electronice, care este modalitatea in care pot incheia un contract (care poate fi in scris, dar si prin telefon sau online) si la ce ar trebui sa fie atenti inainte de a-l semna (durata acestuia, timpul de instalare si activare a serviciului, tarifele aplicabile etc.).
ANCOM isi propune sa creasca gradul de informare al utilizatorilor cu privire la incheierea contractelor pentru servicii de comunicatii, concentrandu-se asupra situatiilor semnalate prin petitiile primite de Autoritate. Numai in anul 2013, pana la data de 1 octombrie, ANCOM a primit 863 de petitii cu privire la diferite aspecte legate de relatia utilizator-operator.
"Marea majoritate a problemelor semnalate de utilizatori anul acesta se refera la relatia contractuala dintre acestia si furnizorii de servicii de comunicatii electronice, mai precis la aspecte privind derularea, prelungirea, incetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii in contracte. Nemultumirea utilizatorilor provine, in principal, din neintelegerea prevederilor din contracte, generata fie de complexitatea acestora si informarea insuficienta din partea furnizorilor, fie de faptul ca utilizatorii nu citesc cu atentie contractele la momentul semnarii lor. Alte aspecte semnalate Autoritatii au vizat neintelegeri privind modalitatea in care sunt tarifate si facturate serviciile de comunicatii electronice, precum si calitatea acestora, viteza scazuta de transfer a datelor in cazul serviciului de acces la internet si intarzieri la instalarea serviciului contractat", se arata in comunicatul ANCOM.
In cazul serviciilor postale, cele mai frecvente probleme semnalate se refera la faptul ca utilizatorii nu primesc sau primesc cu intarziere contravaloarea bunurilor livrate prin serviciul ramburs desi suma este incasata de la destinatari, precum si la deteriorarea continutului coletelor. Pentru evitarea unor astfel de situatii, utilizatorii trebuie sa citeasca cu atentie conditiile generale de furnizare a serviciilor postale, inclusiv mecanismul de solutionare a reclamatiilor.
In Infocentrul ANCOM, utilizatorii au posibilitatea sa afle informatii detaliate si despre serviciile postale, conditiile pentru depunerea trimiterilor postale si modul de solutionare a reclamatiilor, dar si o baza de date cu furnizorii autorizati si punctele de acces ale acestora. Utilizatorii trebuie sa stie ca drepturile si obligatiile lor sunt stabilite prin conditiile generale privind furnizarea serviciilor postale, document ce reprezinta in fapt contractul incheiat intre un furnizor si utilizatorii serviciilor postale prestate de acesta, chiar daca nu este un contract incheiat in scris. Un astfel de contract se considera incheiat la momentul acceptarii unei trimiteri postale in reteaua postala a furnizorului respectiv.
ANCOM precizeaza ca furnizorii au obligatia sa puna la dispozitia utilizatorilor conditiile generale privind furnizarea serviciilor postale.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online