Piata auto a crescut cu 3,1% in T3 2013, dar la noua luni consemneaza o scadere de 11,4%
Data publicarii: 17-10-2013 | AutoVanzarile de autovehicule noi pe piata romaneasca au crescut cu 3,1 % in trimestrul trei din 2013 fata de perioada similara din 2012, dar pe primele noua luni din acest an a fost inregistrata o scadere de 11,4% comparativ cu perioada de referinta a anului trecut, pana la 57.454 unitati, potrivit datelor publicate miercuri de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile /APIA/.
La autoturisme a fost o inregistrata o scadere de 9,8% pe primele noua luni, la 48.324 unitati, iar in trimestrul trei 2013 o crestere de 9,8% comparativ cu trimestrul corespunzator din 2012.
In continuare, vanzarile pe piata din Romania sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice (73% din totalul la 9 luni).
Productia nationala a fost de 304.255 unitati fabricate in 9 luni, in crestere de 27,2% fata de anul 2012, cifra datorata productiei de autoturisme, care inregistreaza o crestere de 33,5% (volum total 304.239 unitati). Volumele cele mai mari le-au inregistrat Dacia Duster (87.125 unitati), urmata de Dacia Sandero (84.769 unitati), Dacia Logan (67.176 unitati) si Ford B-MAX (59.065 unitati).
Exporturile s-au cifrat la 272.987 unitati in primele trei trimestre, in crestere cu 16,8% comparativ cu aceeasi perioada din anul trecut. Cel mai exportat model in cele 9 luni de pana acum a fost Dacia Duster (89.594 unitati), urmat de Sandero (85.893 unitati) si Ford B-MAX (59.070 unitati).
La autoturisme, top-ul pe marci dupa 9 luni din 2013 este condus de catre Dacia, cu 15.912 unitati vandute (33% din total), urmata de Volkswagen (5.456 unitati / 11,3%), Skoda (3.771 unitati/ 7,8%), Renault (2.833 unitati/ 5,9%), Ford (2.686 unitati /5,6%), si Opel (2.035 unitati /4,2%). Pe modele, situatia ramane neschimbata fata de luna trecuta, Dacia Logan fiind pe primul loc, urmat de Sandero, Duster, Volkswagen Golf si Skoda Octavia.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial