Stroe (Dacia): Piata auto din Romania este catastrofala; la un automobil nou vandut se importa 11 masini rulate
Data publicarii: 12-02-2014 | AutoPiata auto din Romania este una catastrofala, la ora actuala fiind aduse in tara 11 autovehicule second-hand la fiecare masina noua vanduta, a declarat, miercuri, vicepresedintele Grupului Dacia Renault si presedinte al Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), Constantin Stroe.
"Piata auto din Romania o calific drept catastrofala. A avut o involutie - si nu ma feresc de cuvinte care pot sa deranjeze - de la 315.000 de automobile in 2007, la o cadere de 68.000 in 2013. Cei doi producatori de automobile - Dacia Renault si Ford - au vandut in Romania anului 2013 doar 20.000 de automobile dintr-o productie totala de 410.000 de unitati. Matematic, asta inseamna 5% din total, deci aproape ca n-au vandut nimic. In acelasi an 2013, s-au importat 221.000 de automobile second-hand - si vorbim despre o situatie catastrofala, care nu mai poate continua. Practic, la un automobil nou vandut in Romania, s-au adus 11 automobile second-hand. Productia de automobile usoare in Romania a ajuns, de la un volum total de 241.000 unitati, in 2007, la peste 410.000 in 2013', a spus Stroe, in cadrul unui atelier de specialitate organizat la Forumul de afaceri "Franta - Europa de Sud-Est'.
In ceea ce priveste exporturile, reprezentantul Dacia a mentionat ca lucrurile au stat foarte bine, in top figurand Franta, Germania si Algeria.
"Exportul a avut o evolutie foarte interesanta. S-au exportat de la 16.000 de autovehicule, in 2004, la 362.000, in 2013, din gama Ford si Dacia Renault. Dacia a exportat aproape 300.000 de automobile (93% din productie), primele piete fiind Franta, Germania, Algeria si Turcia. Romania e pe locul 11 in acest top...Nu s-a mai vazut nicaieri in lume ca o fabrica de automobile sa vanda pe piata proprie volume atat de mici, cum se intampla la noi. Ford a exportat aproape toata productia', a afirmat Constantin Stroe.
Misiunea Economica Ubifrance a Ambasadei Frantei la Bucuresti a organizat, in zilele de 11 si 12 februarie, Forumul de afaceri 'Franta - Europa de Sud-Est'.
La forum au fost prezenti reprezentantii a peste 400 de companii din 14 tari, evenimentul constituindu-se intr-un adevarat tur de forta in domeniul business-ului.
Companiile activeaza in sectoare, precum: infrastructura, transporturi, energie, industrie auto, protectia mediului, agricultura si industrie alimentara, e-commerce, IT&C, dispozitive si echipamente medicale.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial