Seful BRD explica pierderile de 385 mil. lei inregistrate de banca anul trecut
Data publicarii: 12-02-2014 | Finante-BanciProvizioanele constituite de BRD s-au dublat in ultimul trimestru din 2013, la 2 miliarde lei, intrucat analiza a necesitat timp, iar banca decis sa finalizeze procesul de curatirea a portofoliului, neglijat pana in 2010, a declarat presedintele director general al bancii, Philippe Lhotte.
Oficialul BRD a mai aratat ca estimarea provizioanelor la inceput de an a diferit de rezultatele finale atat din cauza ca o serie de companii mari si mai multe firme mici si mijlocii au intrat neasteptat in insolventa, cat si din ratiuni de reevaluare a garantiilor.
Obiectiv ratat: BRD nu a revenit pe profit in 2013. Francezii au avut pierderi de 385 mil. lei
Pe de alta parte, gradul de acoperire cu provizioane a creditelor neperformante a crescut de la 35% in 2010, la 52% in 2012, la 69% in decembrie 2013. Costul net al riscului a crescut anul trecut cu 7,2%.
Philippe Lhotte s-a aratat optimist in prinvinta perspectivelor bancii, precizand ca nu vor mai fi repetate greseli de genul celor din perioada 2006 - 2010, cand banca a acordat credite unor clienti pe care i-a supraindatorat, ignorand capacitatea lor scazuta de rambursare.
BRD Group Societe Generale a suferit anul trecut o pierdere neta de 385 milioane lei, dar cu un rezultat brut negativ aproape dublu, de 648 milioane lei, din cauza cresterii provizioanelor, compensate in parte de un castig realizat prin eliberarea unor sume din impozitul amanat la plata, de 263 milioane lei.
Diectorul financiar Stephane Frotin, a precizat ca eliberarea sumelor privind impozitul amanat reprezinta intraga suma pe care BRD a contabilizat-o prin trecerea de la sistemul de contabilitate RAS la sistemul IFRS.
Volumul creditelor brute acordate de BRD clientelei de persoane fizice a atins 17,2 miliarde lei, in crestere cu 1% (in comparatie cu o scadere de 2% la nivelul sistemului bancar). Activele bancii insumau 47 de miliarde lei, in scadere cu aproape 900 milioane lei fata de 2012.
"Gratie pozitiei de lider in programul «Prima Casa», volumul creditelor imobiliare a crescut cu 20,4%, semnificativ peste media pietei (+8.9%), ceea ce a condus la o crestere cu 1,7 puncte procentuale a cotei de piata. In privinta creditelor corporate, cererea redusa a determinat o scadere de 12,5% a volumului creditelor brute, pana la 16,3 miliarde lei", se mai spune in comunicat.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial