Constantin (MADR): Reducerea TVA la alimente a fost benefică; preţurile au scăzut, în medie, cu 8,2%
Data publicarii: 15-07-2015 | EconomiePreţurile la mărfurile alimentare au scăzut, în medie, cu 8,2% de la momentul aplicării reducerii TVA de la 24% la 9%, iar valoarea mărfurilor alimentare disponibile pe piaţă a crescut până la 11,5 miliarde de euro, în primele şase luni din 2015, a declarat, marţi, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin, într-o conferinţă de presă.
"Ar trebui subliniat şi ultimul raport pe care l-a dat publicităţii Institutul Naţional de Statistică
cu privire la preţuri. Sigur că încă nu avem o analiză de la Consiliul Concurenţei. Cel mai probabil o
vom avea în luna august, din câte am înţeles, dar cred că sunt relevante cifrele de la statistică
disponibile pe luna iulie şi care arată foarte clar că, în urma aplicării reducerii TVA de la 24% la 9%,
preţurile au scăzut în medie cu 8,2% la mărfurile alimentare, în luna iunie 2015, faţă de luna mai
2015. De asemenea, comparativ cu luna iunie din 2014, preţurile au scăzut cu 6,4%. Este un semnal
extrem de important care s-a dat. Mai mult decât atât, valoarea mărfurilor alimentare disponibile pe
piaţă, în primele şase luni din 2015, a crescut la 11,5 miliarde de euro faţă de 10 miliarde de euro, în
aceeaşi perioadă a anului trecut. Sunt cifre importante, care certifică faptul că reducerea TVA la
mărfurile alimentare a fost o măsură benefică', a afirmat Constantin.
În altă ordine de idei, şeful de la Agricultură a afirmat că, până pe 10 iulie, au fost primite 942.000 de cereri integrate din partea fermierilor pentru acordare de sprijin pe suprafaţă.
"S-a încheiat campania de primiri de cereri la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, în data de 10 iulie. Anul acesta, s-au primit cereri de la 942.000 de fermieri, cu o suprafaţă solicitată de 9,53 milioane de hectare, comparativ cu anul trecut, când s-au înregistrat 9,8 milioane de hectare, deci 96% din suprafaţa care s-a solicitat în 2014', a spus Daniel Constantin.
În ceea ce priveşte stadiul campaniei de recoltat, oficialul MADR a precizat că, la grâu, procentajul este, în prezent, de aproape 50%, în timp ce la rapiţă gradul de recoltare ajunge la 87%.
"Suntem în momentul de faţă în plină campanie de recoltat. În ceea ce înseamnă campania de
recoltat a grâului suntem la 47%, la rapiţă suntem la 87% din suprafaţa totală recoltată. De asemenea, la orzoaica de primăvară, avem 92,8%, la orzoaica de toamnă 81%, la orz 94,5%', a spus ministrul
Agriculturii.
AGERPRES
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial