ACEA: Vanzarile de autoturisme Dacia in UE au crescut cu 3,9%, in iunie
Data publicarii: 17-07-2015 | EconomieVânzările de autoturisme Dacia au crescut, luna trecută, cu 3,9% în Europa (UE plus EFTA), dar cota de piaţă a constructorului de automobile a scăzut la 2,8%, de la 3,1% în iunie 2014, conform statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), date joi publicităţii.
Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat, în iunie, la 39.790 de unităţi, în creştere faţă de perioada similară din 2014 (38.279 vehicule).
Producătorii auto francezi Renault şi PSA Peugeot Citroen au raportat o creştere a vânzărilor în iunie de 5% şi, respectiv, 12,8%, în timp ce grupul american Ford a avut un avans de 16%.
Companiile germane Volkswagen şi Daimler au înregistrat luna trecută un avans al livrărilor de 17,2% şi, respectiv, 22,2%.
Vânzările BMW şi Fiat Chrysler Automobiles NV au crescut în iunie cu 15,2% şi, respectiv, 17,7%.
În primul semestru din acest an, livrările de autoturisme Dacia au înregistrat o creştere de 6,4% în Europa, dar cota de piaţă a constructorului de automobile a scăzut la 2,8%, de la 2,9% în perioada ianuarie - iunie 2014.
Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat, în primele şase luni ale anului, la 208.247 de unităţi, în creştere faţă de perioada similară din 2014 (195.639 vehicule).
Vânzările grupurilor auto germane Volkswagen şi Daimler au crescut cu 7,4% şi, respectiv, 15,3%, livrările grupurilor franceze Renault şi PSA Peugeot Citroen cu 9,2% şi, respectiv, 3,6%, iar ale Ford cu 6,7%.
Statisticile vizează pieţele auto din 29 de state europene, din care 26 provin din Uniunea Europeană, fără Malta, iar trei state sunt participante la Acordul European de Comerţ Liber (EFTA), respectiv Islanda, Norvegia şi Elveţia.
AGERPRES
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități