Scandalul emisiilor ar putea costa Volkswagen 65 de miliarde de euro (Nikkei)

Data publicarii: 09-10-2015 | Auto

Volkswagen ar putea cheltui pana la 65 miliarde de euro (73,1 miliarde de dolari) pentru rezolvarea problemelor aparute in urma vanzarii vehiculelor echipate cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, suma de zece ori mai mare decat nivelul provizioanelor anuntate pana acum de compania germana, in urma reactiilor autoritatilor si consumatorilor din intreaga lume, se arata intr-un articol aparut in publicatia nipona 'Nikkei'.

Miercuri, VW a transmis autoritatilor planurile referitoare la rezolvarea scandalului emisiilor, inclusiv calendarul rechemarilor la service, care vor incepe in ianuarie. Board-ul de supervizare al Volkswagen l-a numit presedinte pe directorul financiar Hans Dieter Potsch.

Luna trecuta, producatorul auto german a anuntat ca va constitui provizioane de 6,5 miliarde de euro pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluarii. Dar numai in SUA amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparatiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse in ultimii sapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat si Audi A3.

VW ar putea primi amenzi si in Germania, Coreea de Sud si in alte state, dupa finalizarea investigatiilor autoritatilor de reglementare.

Noul director general al VW, Matthias Muller, a afirmat ca impactul financiar al scandalului emisiilor nu poate fi estimat, insa presa din Europa previzioneaza costuri asociate intre 30 si 65 miliarde de euro.

Daca problemele financiare ale VW se inrautatesc, analistii se asteapta ca firma sa-si diminueze capacitatile de productie din Europa Centrala si de Est, unde reglementarile privind piata muncii sunt mai relaxate.

Grupul Volkswagen a recunoscut, recent, ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a fortat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost inlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.

AGERPRES
Ultimele stiri pe BankNews.ro: