Scandalul emisiilor ar putea costa Volkswagen 65 de miliarde de euro (Nikkei)
Data publicarii: 09-10-2015 | AutoVolkswagen ar putea cheltui pana la 65 miliarde de euro (73,1 miliarde de dolari) pentru rezolvarea problemelor aparute in urma vanzarii vehiculelor echipate cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, suma de zece ori mai mare decat nivelul provizioanelor anuntate pana acum de compania germana, in urma reactiilor autoritatilor si consumatorilor din intreaga lume, se arata intr-un articol aparut in publicatia nipona 'Nikkei'.
Miercuri, VW a transmis autoritatilor planurile referitoare la rezolvarea scandalului emisiilor, inclusiv calendarul rechemarilor la service, care vor incepe in ianuarie. Board-ul de supervizare al Volkswagen l-a numit presedinte pe directorul financiar Hans Dieter Potsch.
Luna trecuta, producatorul auto german a anuntat ca va constitui provizioane de 6,5 miliarde de euro pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluarii. Dar numai in SUA amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparatiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse in ultimii sapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat si Audi A3.
VW ar putea primi amenzi si in Germania, Coreea de Sud si in alte state, dupa finalizarea investigatiilor autoritatilor de reglementare.
Noul director general al VW, Matthias Muller, a afirmat ca impactul financiar al scandalului emisiilor nu poate fi estimat, insa presa din Europa previzioneaza costuri asociate intre 30 si 65 miliarde de euro.
Daca problemele financiare ale VW se inrautatesc, analistii se asteapta ca firma sa-si diminueze capacitatile de productie din Europa Centrala si de Est, unde reglementarile privind piata muncii sunt mai relaxate.
Grupul Volkswagen a recunoscut, recent, ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a fortat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost inlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.
AGERPRES
Tag-uri:
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare