Piata berii a crescut cu 3,8% in primul semestru, pana la 7,6 milioane hectolitri
Data publicarii: 14-10-2015 | ActualitatePiata berii din Romania a inregistrat, in primul semestru al acestui an, o crestere cu 3,8%, comparativ cu perioada similara din 2014, pana la 7,6 milioane hectolitri, conform unui comunicat al Asociatiei Berarii Romaniei, remis, marti, AGERPRES.
'Dupa doi ani consecutivi de scadere a consumului, iata ca piata berii ne ofera primele semne de revenire. Contextul favorabil creat la nivelul intregii tari, printr-o evolutie pozitiva a indicatorilor economici ai Romaniei, si-a pus amprenta in mod clar asupra vietii de zi cu zi a romanilor, implicit asupra deciziilor lor de consum. Desi inca timida, speram ca aceasta crestere a pietei berii sa fie reconfirmata si de rezultatele finalului de an. Astfel, s-ar putea constitui o baza valida pentru dezvoltarea durabila viitoare a sectorului berii, ce poate debuta in 2016, odata cu intrarea in vigoare a noului Cod fiscal', a declarat Lucian Ghinea, presedintele Asociatiei Berarii Romaniei.
Conform reprezentantilor asociatiei, sectorul berii contribuie in prezent cu peste 60% din totalul accizei colectate la bugetul de stat de pe piata bauturilor alcoolice, aproape jumatate din pretul unei beri fiind reprezentat de taxe. Cu investitii ce au atins pana acum peste 1,3 miliarde euro, sectorul berii asigura direct si indirect un numar de 69.700 locuri de munca, iar 97% din berea consumata de romani este produsa in tara.
Asociatia Berarii Romaniei are o istorie de peste zece ani, iar membrii sai sunt importanti producatori de bere din Romania: Bergenbier SA, Heineken Romania, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries si Martens, alaturi de microberaria Clinica de Bere. Impreuna, acestia furnizeaza peste 80% din cantitatea de bere consumata in Romania. Totodata, din Asociatie fac parte si reprezentanti ai producatorilor de materii prime: Soufflet Malt Romania si Asociatia Producatorilor de Hamei.
Cele cinci companii membre ale Asociatiei asigura aproximativ 4.000 de locuri de munca in cadrul celor douasprezece fabrici de bere, dintre care doua microberarii. Unitatile de productie ale membrilor Asociatiei sunt situate in Ploiesti, Constanta, Craiova, Miercurea Ciuc, Targu-Mures, Pantelimon, Timisoara, Buzau, Brasov si Galati, iar cele doua microberarii sunt situate in Cluj-Napoca si Timisoara.
Incepand cu anul 2008 Asociatia Berarii Romaniei a devenit parte a organizatiei Berarii Europei, fondata in 1958, la Bruxelles.
AGERPRES
Tag-uri:
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?