Renault vrea sa detina legendara marca auto sovietica Moskvitch
Data publicarii: 15-10-2015 | AutoConstructorul auto francez Renault, proprietarul Dacia, a initiat o procedura in Rusia pentru obtinerea marcii Moskvitch, ceea ce inseamna ca ar putea relansa productia acestei legendare marci de automobile din perioada sovietica, transmite AFP:
'Am depus la Rospatent (Aagentia federala rusa responsabila cu proprietatea intelectuala n.r.) documentele necesare pentru a obtine drepturile asupra acestei marci', a declarat un purtator de cuvant de la Renault, fara a oferi insa alte detalii.
O uzina de automobile construita in 1930, in apropiere de Moscova, a inceput sa produca celebrele modele Moskvitch in 1947, iar la finele anilor '90 era unul din cei mai mari constructori sovietici de automobile cu peste patru milioane de automobile. Dupa prabusirea URSS, uzina a incetat sa functioneze in 2001, iar in 2006 a fost declarata in stare de faliment.
Analistii intervievati de presa rusa estimeaza ca Renault ar putea relansa aceasta marca pentru a-si consolida pozitia pe segmentul automobilelor ieftine, care profita in prezent de incetinirea generala a pietei auto din Rusia.
Renault, care in anii '60 a produse modele Moskvitch la uzina sa de la Vilvorde (Belgia), intentiona sa participe in anii '90 la modernizarea uzinei Moskvitch din apropiere de Moscova, in ideea de a producea aici modelul Megane, conform unui acord care nu a fost insa niciodata finalizat. In cele din urma, pe o parte din terenul uzinei Moskvitch din apropiere de Moscova grupul francez a decis in anii 2000 sa-si construiasca propria sa uzina de asamblare din Rusia. Intre timp, constructorul francez a devenit unul din jucatorii importanti de pe piata ruseasca, ocupand locul al treilea in luna septembrie. De asemenea, alianta Renault-Nissan a preluat pachetul de control la cea mai mare marca de automobile din Rusia, Lada.
Ambitiile grupului francez in Rusia se lovesc insa in prezent de incetinirea pietei auto din aceasta tara, afectata de criza economica si de caderea rublei. In primele noua luni ale acestui an, vanzarile de automobile in Rusia au scazut cu 33% in raport cu perioada similara a anului trecut, iar vanzarile Renault au inregistrat o scadere de 37%.
AGERPRES
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial