Romania, tara SRL-urilor cu nume de la "Consulting" si "Invest", la "Miorita" (ANALIZA)
Data publicarii: 02-03-2016 | EconomiePatronii romani au, in marea lor majoritate, aspiratii occidentale, inclusiv dupa denumirile "originale", cu iz de business ca-n filme, in care investitorii subliniaza ca sunt "owneri" sau CEO, iar afacerile lor au denumiri pompoase, de multinationala, conform unei analize realizata de o companie de consultanta, remisa miercuri AGERPRES.
Cele mai multe firme active, 11.595, poartă denumirea de "Consulting", iar alte 9.700 includ numele "Invest". Denumiri foarte populare la români sunt și "Construct" (8.856), "Trans" (8.272), "Company" (6.851), "Design" (6.212) și, bineînțeles, "International" (6.122).
Pe lista celor mai populare denumiri de firmă se mai află, conform analizei KeysFin, Star, Tech, Business, Trading, Management, Media, Expert, Soft, Concept și Logistic, toate aflate pe cărțile de vizită a peste 100.000 de societăți comerciale.
Nu lipsesc nici denumiri precum Best, Smart, Industrial, Marketing, Universal, Super, West, Fast, Gold și Mega.
"Acestea denumiri, cele mai des întâlnite, dovedesc faptul că investitorii români, indiferent că au un PFA, un SRL sau un SA, încearcă să-și asigure un capital de imagine cât mai solid, să dovedească, în primul rând prin denumire, stabilitate și seriozitate. Că peste 90% dintre firmele din România au sediile sociale în apartamente de bloc, asta este altă problemă', spun analiștii de la KeysFin.
Conform analiștilor, este vorba, pe de o parte, de dorința de a impresiona clienții interni, iar pe de altă parte de nevoia legitimă de a negocia de la egal la egal cu potențiali parteneri străini. 'Una este să te cheme Mega Consult International și alta este să te denumești Cabluri și Vopseluri SRL', au mai spus aceștia.
Un fenomen tot mai întâlnit în economie îl reprezintă și înființarea unor companii în afara țării, la Londra, Paris, în SUA sau în paradisurile exotice, tocmai pentru a sugera potențialilor parteneri faptul că au de-a face cu firme serioase, nu cu "business-uri de buzunar".
"Owner, CEO, manager, business developer, CFO, project manager, asistent manager. Nu prea mai avem directori, contabili șefi, secretare, directori de personal, responsabili aprovizionare, gestionari, magazioneri. Acum femeia de serviciu a devenit cleaning personal, secretara este obligatoriu asistent manager, iar contabilul este CFO. Sunt alte exemple care dovedesc aspirațiile occidentale ale românilor și modul în care încearcă să-și cosmetizeze originea mioritică, cu parfum socialist", spun experții KeysFin.
Există, bineînțeles, și exemple de business-uri cu nume ancorate puternic în filonul național, care ne aduc aminte de sorgintea românească, tradițională. Potrivit analizei, cel mai des întâlnit nume tradițional este Miorița, o denumire aflată pe frontispiciul a peste 170 companii înregistrate la Registrul Comerțului.
În rest, cele mai multe poartă denumiri de flori precum Magnolia, Crinul și Crizantema, de păsări (Albatros, Condor) sau alte denumiri care au legături cu așteptările oamenilor de afaceri, de la Favorit, Splendid, Elixir, Nirvana, Talisman, Fortuna, Orizont, Unic, Actual, Viitorul, Ascendent, la Cristal, Diamant și Briliant.
Studiul privind denumirile firmelor a luat în calcul cele 549.427 de firme înregistrate și active la nivelul anului 2014.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale