Romania, tara SRL-urilor cu nume de la "Consulting" si "Invest", la "Miorita" (ANALIZA)
Data publicarii: 02-03-2016 | EconomiePatronii romani au, in marea lor majoritate, aspiratii occidentale, inclusiv dupa denumirile "originale", cu iz de business ca-n filme, in care investitorii subliniaza ca sunt "owneri" sau CEO, iar afacerile lor au denumiri pompoase, de multinationala, conform unei analize realizata de o companie de consultanta, remisa miercuri AGERPRES.
Cele mai multe firme active, 11.595, poartă denumirea de "Consulting", iar alte 9.700 includ numele "Invest". Denumiri foarte populare la români sunt și "Construct" (8.856), "Trans" (8.272), "Company" (6.851), "Design" (6.212) și, bineînțeles, "International" (6.122).
Pe lista celor mai populare denumiri de firmă se mai află, conform analizei KeysFin, Star, Tech, Business, Trading, Management, Media, Expert, Soft, Concept și Logistic, toate aflate pe cărțile de vizită a peste 100.000 de societăți comerciale.
Nu lipsesc nici denumiri precum Best, Smart, Industrial, Marketing, Universal, Super, West, Fast, Gold și Mega.
"Acestea denumiri, cele mai des întâlnite, dovedesc faptul că investitorii români, indiferent că au un PFA, un SRL sau un SA, încearcă să-și asigure un capital de imagine cât mai solid, să dovedească, în primul rând prin denumire, stabilitate și seriozitate. Că peste 90% dintre firmele din România au sediile sociale în apartamente de bloc, asta este altă problemă', spun analiștii de la KeysFin.
Conform analiștilor, este vorba, pe de o parte, de dorința de a impresiona clienții interni, iar pe de altă parte de nevoia legitimă de a negocia de la egal la egal cu potențiali parteneri străini. 'Una este să te cheme Mega Consult International și alta este să te denumești Cabluri și Vopseluri SRL', au mai spus aceștia.
Un fenomen tot mai întâlnit în economie îl reprezintă și înființarea unor companii în afara țării, la Londra, Paris, în SUA sau în paradisurile exotice, tocmai pentru a sugera potențialilor parteneri faptul că au de-a face cu firme serioase, nu cu "business-uri de buzunar".
"Owner, CEO, manager, business developer, CFO, project manager, asistent manager. Nu prea mai avem directori, contabili șefi, secretare, directori de personal, responsabili aprovizionare, gestionari, magazioneri. Acum femeia de serviciu a devenit cleaning personal, secretara este obligatoriu asistent manager, iar contabilul este CFO. Sunt alte exemple care dovedesc aspirațiile occidentale ale românilor și modul în care încearcă să-și cosmetizeze originea mioritică, cu parfum socialist", spun experții KeysFin.
Există, bineînțeles, și exemple de business-uri cu nume ancorate puternic în filonul național, care ne aduc aminte de sorgintea românească, tradițională. Potrivit analizei, cel mai des întâlnit nume tradițional este Miorița, o denumire aflată pe frontispiciul a peste 170 companii înregistrate la Registrul Comerțului.
În rest, cele mai multe poartă denumiri de flori precum Magnolia, Crinul și Crizantema, de păsări (Albatros, Condor) sau alte denumiri care au legături cu așteptările oamenilor de afaceri, de la Favorit, Splendid, Elixir, Nirvana, Talisman, Fortuna, Orizont, Unic, Actual, Viitorul, Ascendent, la Cristal, Diamant și Briliant.
Studiul privind denumirile firmelor a luat în calcul cele 549.427 de firme înregistrate și active la nivelul anului 2014.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii