Valoarea integrala a sumelor achitate digital in 2015 a crescut cu peste 60%, la 135 milioane euro (analiza)
Data publicarii: Astazi, 02-03-2016 | EconomieValoarea integrala a sumelor achitate digital in 2015 a crescut cu peste 60% comparativ cu anul trecut, depasind 135 de milioane de euro, iar valoarea medie achitata per tranzactie online s-a situat la 230 lei, conform unei analize realizate de o companie de plati digitale, remisa miercuri AGERPRES.
Majoritatea plăților intermediate de companie anul trecut au fost pentru produse IT&C, servicii și pachete turistice, dar și home & deco, fashion, produse de înfrumusețare, cărți și jocuri digitale. Dacă o tranzacție medie digitală realizată de români în 2015 s-a ridicat la 230 lei, unii au ales să achite sume record, în valoare de peste 10.000 euro, pentru mobilier high-end sau pachete turistice în destinații exotice.
"Anul trecut a fost încă unul cu creșteri pe toate liniile, în care ne-am convins că plățile digitale nu mai sunt viitorul, ci prezentul din realitatea românească. NETOPIA mobilPay continuă avangarda plăților mobile și pe mobilPay Wallet, singurul portofel digital din țară cu care se pot achita cumpărături la hypermarket, facturi, masa la restaurant și, mai nou, întreținerea la bloc", a spus Antonio Eram, CEO NETOPIA mobilPay.
Achizițiile realizate de români prin aplicația mobilPay Wallet au crescut, de asemenea, cu peste 200% în 2015, volumul lor urcând cu 400%.
În ceea ce privește valoarea medie a tranzacției prin portofelul digital, aceasta s-a ridicat, anul trecut, la circa 50 lei, în scădere cu 50% față de 2014, pe fondul numărului ridicat de tranzacții realizate pentru servicii mici din punct de vedere valoric, precum biletele de transport în comun și taxa de pod.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial