Aproximativ 4.430 de autoturisme scumpe, inmatriculate in primele doua luni din 2016 (DRPCIV)
Data publicarii: 13-03-2016 | EconomieUn numar de 4.436 de autoturisme noi si second-hand din categoria marcilor scumpe au fost inmatriculate in primele doua luni 2016, cele mai multe fiind consemnate in dreptul BMW, cu 3.329 de unitati, dintre care aproape 400 unitati noi, potrivit statisticii Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor /DRPCIV/, consultata de AGERPRES.
În intervalul ianuarie — februarie 2016, din totalul raportat, 596 de exemplare sunt încadrate la categoria autoturismelor noi. Astfel, pe prima poziție se situează BMW, cu 394 de unități, în creștere cu 26,28% față de aceeași perioadă din anul anterior, marcă urmată de Jeep (64 de exemplare, +42,22%), Volvo (52 de unități, +44,44%), Porsche (31, +19,63%, Smart (23, +27,78%), Lexus (16, +45,45%), Jaguar (10,—9,09%), Alfa Romeo (3,—57,14%), Maserati (2), Cadillac și Bentley (câte o unitate).
Pe segmentul mașinilor scumpe second hand, pe primul loc se află, în primele două luni din acest an, tot BMW, cu 2.935 de unități, cu 21,58% mai mult față de aceeași perioadă din 2015. În același timp, lista continuă cu: Volvo (281 unități, +34,45%), smart (248 unități,—1,98%), Alfa Romeo (139 unități, +13,93%), Porsche (73 unități, +102,7%), Vauxhall (45 unități, +7,14%), Jaguar (29 unități, +52,63%), Lancia (25 unități,—39,02%), Jeep (24 unități, +9,09%), Lexus (18 unități, +5%), Infiniti (3 unități,—62,5%), Maruti (3 unități, +200%), Cadillac (două unități, +100%), Lincoln, Maserati și Pontiac (câte o unitate).o unitate).
Datele DRPCIV arată că înmatriculările de vehicule noi au înregistrat, în februarie, comparativ cu aceeași perioadă din 2015, o creștere de 30,69%, până la 8.098 de unități, din care 5.099 erau autoturisme. Potrivit sursei citate, în ceea ce privește mărcile preferate de șoferii români, pe primul loc continuă să se claseze Dacia, cu 1.394 de unități (+4,81% față de februarie 2015), urmată de Skoda (500 unități, +9,89%), Volkswagen (437 unități, +28,91%) și Ford (393 unități, +60,82%).
Conform statisticii DRPCIV, parcul auto național din România însuma, la sfârșitul anului 2015, aproximativ 6,6 milioane de unități, în creștere cu 5,27% față de perioada similară a anului precedent, când număra 6,27 milioane de exemplare.
Din totalul vehiculelor care circulau pe drumurile naționale la finele anului trecut, aproximativ 5,15 milioane de unități erau încadrate în categoria autoturismelor, în creștere cu 5,04%, comparativ cu anul 2014, când erau consemnate 4,9 milioane de autoturisme. La nivelul Bucureștiului erau înregistrate, la finele anului trecut, 1,19 milioane de autovehicule, dintre care 956.664 unități, consemnate la categoria autoturisme.
La capitolul uzură, circa 2,56 milioane de mașini aveau o vechime mai mare de 12 ani, în scădere cu 12,31%, în comparație cu aceeași perioadă din anul 2014. De asemenea, aproximativ 1,89 de milioane de vehicule cuprinse în parcul auto național erau încadrate la o vechime cuprinsă între 6-10 ani, în timp ce 1,76 milioane de unități aveau un grad de uzură între 11-15 ani. În același timp, aproximativ 1,20 milioane de mașini erau mai vechi de 20 de ani.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial