Cernat (CE): Romania are nevoie de o strategie nationala premergatoare TTIP pentru a putea beneficia de prevederile sale
Data publicarii: 19-04-2016 | EconomieRomania are nevoie de o strategie nationala in perioada premergatoare Parteneriatului Transatlantic pentru Comert si Investitii (TTIP), avand in vedere ca acest acord ar putea crea zeci de mii de locuri de munca suplimentare in Romania, sustine economistul sef in cadrul directoratului general pentru politici comerciale din Comisia Europeana, Lucian Cernat.
"Am realizat un studiu care încearcă să creioneze o mică strategie națională în perioada premergătoare TTIP. Acest studiu nu face referire la acord, pentru că nu este încă încheiat, ci la ce pași esențiali trebuie să facă mediul de afaceri din România, decidenții politici, alte instituții implicate pentru a fi total pregătiți pentru a beneficia de acest acord comercial", a explicat marți Lucian Cernat în cadrul unei conferințe referitoare la impactul acestui acord asupra economiei românești.
Potrivit acestuia, comerțul extra-european poate avea impact direct asupra unor indicatori esențiali, și anume crearea de locuri de muncă, salarii, sau capacitatea de a susține întreprinderile mici și mijlocii. Oficialul european a explicat faptul că o firmă exportatoare plătește salarii mai mari cu 5% până la 16% decât o firmă identică, dar care nu exportă.
În plus,"pentru a calibra mai bine strategia națională de export, mai ales în România, trebuie să începem să ne cunoaștem mai bine exportatorii", a mai spus Cernat.
Astfel, studiul prezentat de reprezentantul Comisiei Europene propune 10 priorități pentru România către o strategie națională "Fii pregătit pentru TTIP".
Printre aceste priorități se numără identificarea celor peste 1.000 de exportatori direcți către Statele Unite ale Americii (SUA), pentru a se determina care sunt principalele bariere non-tarifare care îi împiedică să exporte mai mult, mai des și o gamă mai largă de produse.
De asemenea, trebuie identificate mai multe firme românești care să exporte în SUA, cele 6.500 de firme românești care exportă către alte destinații din afara Europei pentru a vedea care sunt motivele pentru care nu exportă în SUA, dar și firmele de de servicii care ar putea lărgi baza de export a economiei românești.
În plus, din raport mai reiese că trebuie identificați și eliminați factorii care mențin, în România, costurile de export maritim peste media europeană.
Totodată, este necesară relansarea agenției de promovare a exporturilor românești și folosirea firmelor exportatoare actuale drept catalizatori pentru crearea unor clustere de export sau a unor lanțuri de producție locală care să genereze un număr mai mare de exportatori direcți sau indirecți.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial