Hans Klemm: Nu s-au facut investitii pentru a recupera decalajul dintre Romania urbana si Romania rurala

Data publicarii: 26-04-2016 | Economie

Decalajul dintre Romania urbana si Romania rurala exista si nu s-au facut investitii pentru recuperarea acestuia, a declarat, marti, in conferinta de lansare a proiectului educational "Atelierul digital", Hans Klemm, ambasadorul Statelor Unite ale Americii in Romania.

Mai multe imagini pe AGERPRES FOTO

"Faptul că tot mai mulți români merg la universități din SUA înseamnă ceva. Faptul că în Seattle a doua cea mai vorbită limbă este româna nu este deloc întâmplător. Revenind la România, se observă din statistici că nu s-au făcut investiții pentru a recupera decalajul dintre România urbană și România rurală. Cred cu tărie, având în vedere potențialul și competențele din România, că investițiile axate pe educație și îmbunătățirea mediului de afaceri din România pot ușura viața tinerilor antreprenori și aceste decalaje pot dispărea. Conducerea României mi-a cerut, de mai multe ori, să ne concentrăm energia pentru a promova investițiile americane în România. De aceea, sunt foarte mândru că Google a investit din ce în ce mai mult în România, ultima inițiativă fiind Atelierul Digital. Tinerii care vor avea acces la acest atelier vor spune prietenilor, cunoștințelor despre acesta, iar ținta anunțată de 30.000 de studenți ce pot beneficia de avantajele atelierului se poate mări", a menționat Klemm.

Google a lansat, marți, programul educațional "Atelierul Digital", un proiect care se adresează tinerilor și care își propune să sprijine integrarea companiilor românești în economia digitală.

Inițiativa, lansată în cursul anului trecut la nivel european, la Bruxelles, are la bază datele oficiale ale Comisiei Europene, conform cărora, în viitorul apropiat, 90% dintre slujbe vor necesita cunoștințe digitale. De asemenea, forul european estimează că, până în 2020, un număr de 825.000 locuri de muncă vor fi neacoperite din cauza acestui decalaj.

Dan Bulucea, country director Google România, estimează că, până la finele anului, aproximativ 30.000 de studenți români ar urma să beneficieze de avantajele "Atelierului Digital".

"Atelierul Digital" oferă pregătire în lumea digitală sub forma unor cursuri video gratuite, pe o gamă cuprinzătoare de domenii: de la cum să-ți construiești prezența online, la campanii de marketing în social media sau utilizarea mediul mobil pentru a atrage noi clienți.

Utilizatorii pot alege o anumită temă pe care vor să se pregătească sau să urmeze întregul curs online. La final, pot alege să dea un test și, dacă îl trec, vor primi o certificare din partea Google și IAB Europe. Întregul curs cuprinde 89 de lecții, împărțite în 23 de teme.

În 2015, Google s-a angajat să ofere gratuit pregătire în domeniul digital pentru un milion de persoane din Europa. În continuarea acestui angajament, Google a anunțat, recent, că va dubla acest efort și va pregăti două milioane de europeni până în 2017.

Google va investi 42 milioane de euro, în 2016, pentru a crește nivelul cunoștințelor digitale la nivelul companiilor și persoanelor din Europa, prin pregătirea unui număr și mai mare de antreprenori și studenți. Programul "Atelierul Digital" lansat marți în România este parte din această inițiativă.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG