Volkswagen estimeaza ca rascumpararea automobilelor diesel cu motoare trucate va costa 7,8 miliarde de euro
Data publicarii: 28-04-2016 | EconomieGrupul auto german Volkswagen a constituit un provizion de 7,8 miliarde de euro pentru a acoperi costurile operatiunilor de rascumparare a automobilelor diesel cu motoare echipate cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare, a declarat joi directorul general de la Volkswagen, Matthias Müller, informeaza The Wall Street Journal.
De asemenea, Volkswagen, care în primul trimestru a fost cel mai mare constructor auto mondial, a pus deoparte alte 7 miliarde de euro pentru acoperirea "riscurilor juridice" care decurg din scandalul "Dieselgate", care includ comisioane juridice, posibile amenzi și despăgubiri. "Grupul Volkswagen este suficient de robust pentru a face față acestei poveri financiare", a declarat Matthias Müller. Ambele costuri sunt incluse în suma de 16,2 miliarde de euro pe care Volkswagen a anunțat încă de săptămâna trecută că a alocat-o pentru a face față costurilor scandalului manipulării emisiilor poluante, însă este pentru prima dată când constructorul auto oferă detalii cu privire la aceste costuri. Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Săptămâna trecută, Volkswagen și autoritățile americane au ajuns la "un acord de principiu" în scandalul falsificării emisiilor poluante. Acordul prevede că Volkswagen va plăti "despăgubiri importante" pentru proprietarii autovehiculelor echipate cu un motor diesel care utilizează un soft care falsifică testele de emisii poluante. Termenii financiari ai acordului nu au fost dezvăluiți însă Volkswagen va oferi unui număr de aproximativ 500.000 de proprietari de vehicule echipate cu un motor diesel opțiunea de a le răscumpără autovehiculul sau să de a-l modifica astfel încât să respecte normele de poluare. În plus, Volkswagen va înființa un fond destinat finanțării măsurilor de protecție a mediului. Anul trecut, Volkswagen a înregistrat o pierdere netă de 1,58 miliarde de euro, chiar dacă a vândut 10 milioane de vehicule iar cifra sa de afaceri a crescut cu 5,4% până la 213 miliarde de euro. Detaliile publicate joi mai arată că marja de profit la marca Volkswagen a scăzut în 2015 până la 2% de la 2,5% în 2014. De asemenea, marja de profit la divizia de automobile de lux Audi AG a scăzut semnificativ la 8,8% de la 9,6% în timp ce în cazul diviziei de automobile sportive a rămas nemodificată la 15,8%.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial