Toyota a reluat productia la fabricile sale din Japonia, afectate de cutremure
Data publicarii: 06-05-2016 | EconomieCel mai mare producator auto din lume, Toyota Motor Corp, a reluat vineri productia la fabricile sale din Japonia care au ramas inchise in urma celor doua seisme puternice care au afectat tara in aprilie si au fost urmate de numeroase replici, transmit Kyodo si Reuters.
Astfel, toate cele 30 de linii de asamblare ale producătorului auto din Japonia sunt acum operaționale, la trei săptămâni după cutremurele care au început în prefecturile Kumamoto și Oita.
De la mijlocul lunii aprilie Toyota a fost forțată să oprească gradual producția la majoritatea fabricilor sale din țară, după ce uzina Aisin Seiki din Kumamoto, care furnizează componente, a fost afectată de cutremure. În final, producția acestei uzine a fost transferată spre alte facilități de producție.
Din cauza recentelor întreruperi, producția s-a redus cu aproximativ 80.000 de unități, conform datelor Toyota. Din cauza opririi producției în urma unei explozii care a avut loc în februarie la o fabrică de oțel operată de o companie afiliată Toyota, producția totală a scăzut cu aproximativ 170.000 de vehicule. Aceste pierderi de producție vor pune sub semnul întrebării capacitatea Toyota de a-și păstra pentru al cincilea an consecutiv poziția de cel mai mare producător auto mondial, având în vedere că rivalul Volkswagen profită de creșterea vânzărilor în China și Europa.
Printre companiile auto nipone care au oprit producția în urma cutremurele se află și Mitsubishi Motors și Honda Motor.
Vânzările mondiale realizate de Toyota în primele trei luni ale acestui an au fost inferioare celor realizate de rivalul german Volkswagen AG, în condițiile în care o serie de perturbări ale producției riscă să pună în pericol poziția de lider al industriei auto deținută de grupul nipon în ultimii patru ani.
În perioada ianuarie-martie 2016, Toyota a vândut 2,46 milioane vehicule la nivel mondial, în scădere cu 2,3% comparativ cu perioada similară a anului trecut. În schimb, vânzările Volkswagen au crescut cu 0,8%, până la 2,5 milioane unități, chiar dacă grupul german trece în prezent prin cea mai gravă criză din istoria sa.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online