Peste 2,3 milioane de numere de telefonie mobila, portate in Romania; liderul lunii aprilie este RCS&RDS (ANCOM)

Data publicarii: 06-05-2016 | Economie

Aproximativ 2,3 milioane de numere de telefonie mobila au fost portate din anul 2008, de la lansarea portabilitatii in Romania, si pana in prezent, numai la nivelul lunii aprilie din 2016 fiind realizate 65.173 de astfel de portari, cele mai multe in reteaua RCS&RDS, arata datele oficiale ale Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).

Potrivit sursei citate, în luna aprilie, au fost portate în total 65.173 de numere de telefonie mobilă, din care: 31.467 în rețeaua RCS & RDS, 14.511 în Orange, 12.260 în Vodafone, 4.856 în Telekom Romania Mobile Communications și 2.076 în Telekom Romania Communications.

ANCOM precizează că, de la lansarea serviciului de portabilitate la nivel național, în anul 2008, și până în prezent, în România s-au portat 2.309.371 de numere de telefonie mobilă, reprezentând aproximativ 80% din totalul de 2.916.001 numere portate.

În acest context, autoritatea de reglementare amintește faptul că utilizatorii de telefonie mobilă au dreptul să își porteze numărul de telefon dintr-o rețea de telefonie în alta, chiar și atunci când portarea implică trecerea de la abonament (în vechea rețea) la cartelă pre-plătită (în noua rețea).

Condițiile în care se realizează portarea sunt stabilite de Autoritate, iar operatorii care refuză portarea unui număr de telefon invocând faptul că portarea se poate realiza doar dacă utilizatorul optează pentru un abonament pot fi sancționați, așa cum s-a întâmplat în luna aprilie a acestui an, când ANCOM a amendat RCS & RDS. Practic, arbitrul telecom a sancționat operatorul telecom cu amendă contravențională în cuantum de 10.000 lei pentru că a refuzat portarea în regim prepaid a unui număr de telefonie mobilă care funcționa pe bază de abonament într-o altă rețea.

ANCOM menționează că procesul de portare a numerelor de telefon se face în următoarele condiții: poate fi portat orice număr de telefon, dar numai în măsura în care se furnizează același tip de serviciu: fix-fix, mobil-mobil; în cazul numerelor de telefonie mobilă, orice utilizator are posibilitatea păstrării numărului atunci când se transferă de la un operator la altul, indiferent de modalitatea de plată (postpaid sau prepaid), astfel că se poate porta atât un număr de pe abonament pe cartelă prepaid, cât și invers; la portarea unui număr pe bază de cartelă preplătită creditul rămas neutilizat nu va fi transferat în noua rețea; în timp ce furnizorul operează portarea, serviciul de telefonie poate fi întrerupt pentru 3 sau 4 ore, timp în care utilizatorul nu va putea iniția sau primi telefoane; portarea se poate anula printr-o cerere depusă la reprezentanța operatorului unde a fost solicitată inițial portarea, cel mai târziu cu 24 de ore înainte de data stabilită pentru realizarea portării.

'Nu poate fi vorba despre portare și nu se aplică aceleași condiții în cazul în care un utilizator dorește schimbarea planului tarifar din abonament în cartelă în rețeaua aceluiași furnizor de servicii de telefonie. În cazul în care utilizatorii se confruntă cu dificultăți pe parcursul procesului de portare, aceștia pot face o sesizare directă la Autoritate', subliniază ANCOM.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG