Amenzi de 90 de milioane de euro pentru supermarketurile germane care au fixat preturile la bere
Data publicarii: 09-05-2016 | EconomieMai multe lanturi de supermarketuri din Germania au fost amendate cu 90,5 milioane de euro pentru ca s-au inteles intre ele sa fixeze preturile la bere si alte produse, a anuntat joi Autoritatea de reglementare a concurentei din Germania, informeaza DPA.
Oficiul Federal al Concurenței a impus aceste amenzi după ce a ajuns la concluzia că lanțurile de supermarketuri Edeka, Metro și Netto s-au înțeles cu producătorul de bere Anheuser Busch pentru a fixa prețurile la sortimentele de bere Beck's, Franziskaner și Hasseroeder. În schimb, producătorul de bere Anheuser Busch și retailerul german Rewe au fost scutiți de la plata unor amenzi pentru că au jucat un rol important în investigația Autorității.
De asemenea, Oficiului Federal al Concurenței a informat că a amendat și lanțul de magazine Lidl pentru că a fixat prețurile la dulciurile Haribo precum și lanțul de magazine Rossmann pentru că a încheiat unele înțelegeri ilegale cu privire la prețul cafelei. Toate companiile menționate au acceptat amenzile impuse, cu excepția Rossmann care a anunțat că va depune o contestație.
Anul trecut, mai multe lanțuri de băcănii din Germania au fost amendate cu 152 milioane de euro pentru că s-au înțeles cu producătorii să stabilească prețurile la raft astfel încât concurența cu supermarketurile să nu le anuleze profiturile.
Anheuser-Busch a anunțat, în 2015, că intenționează să preia SABMiller pentru suma de 100 miliarde de dolari iar pentru a obține aprobarea autorităților de reglementare intenționează să vândă activele din Europa de Est ale SABMiller.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online