Costescu: O viteza decenta care sa justifice costurile pe calea ferata ar fi de 250 kilometri/ora
Data publicarii: 10-05-2016 | EconomieViteza maxima de circulatie a trenurilor, care sa justifice costurile, este de 250 kilometri/ora, acest lucru reiesind din studiile pe care le-am facut, a declarat, marti, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, intr-o conferinta de presa.
'Și noi ne dorim o linie de mare viteză. Trebuie, însă, să fim realiști și să ne adaptăm la geografia țării, pentru că nu toate țările își permit din punct de vedere geografic o linie de mare viteză. Noi avem Carpații, care vin și rup, practic, țara în mai multe bucăți și asta înseamnă o reducere de viteză. Din studiile făcute până acum, o viteză decentă, care să justifice costurile, pentru noi ar fi undeva la 250 kilometri/oră', a spus Costescu.
Potrivit ministrului, în cazul în care există opriri la mai puțin de 300 de kilometri, înseamnă o mărire a timpului cu 20%.
'Dacă ai opriri la mai puțin de 300 de kilometri, înseamnă o mărire a timpului cu 20%. E clar, noi suntem o țară densă, avem o rețea densă, avem multe stații. Între Craiova și București sunt, de exemplu, 200 de kilometri, între Constanța și București sunt 200 de kilometri, aceste trenuri au nevoie de distanțe foarte mari ca să prindă această viteză și distanțe foarte mari de oprire. Pentru noi, 250 kilometri pe oră ar fi maximul acestei viteze. Ne-am rezolvat problemele cu banii europeni pe coridoarele TEN-T. Acolo viteza este de 160 kilometri pe oră. Este o schimbare spectaculoasă. Între București și Curtici, în loc să facem 11 ore și jumătate cât facem acum, vom face doar 7 ore și jumătate când întregul coridor va fi gata', a mai arătat ministrul Transporturilor.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiză EY - Cristian Cârstoiu: Vehiculele electrice continuă să se îndrepte spre dominația vânzărilor
- Studiu EY: Majoritatea directorilor generali se tem că recesiunea va fi mai gravă decât criza financiară - comunicat de presă
- Schneider Electric îl numește pe Marc Garner în funcția de Senior Vice President al diviziei Secure Power în Europa
- Sondaj Storia.ro: Proprietarii si cumparatorii din Romania fac un sumar al pietei imobiliare din 2022
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă