GfK Connected Consumer Index: Romania, pe locul 50 din 78 in topul celor mai conectate tari la lumea digitala
Data publicarii: 11-05-2016 | EconomieRomania a urcat trei locuri, pana pe pozitia 50 din 78, in topul tarilor cele mai conectate la lumea digitala, fiind insa in urma Cehiei, Sloveniei si Poloniei, potrivit rezultatelor studiului GfK Connected Consumer Index, publicate miercuri.
În clasamentul global al conectivității, Hong Kong și America de Nord (Statele Unite ale Americii, Canada și Mexic) dețin constant, de doi ani, primele poziții. Cu toate acestea, consumatorii din Emiratele Arabe Unite se apropie rapid de plutonul fruntaș, sărind de pe locul al optulea, în 2015, pe al treilea prognozat pentru acest an.
Conform studiului, țările din Europa Centrală și de Est se situează în a doua jumătate a clasamentului, iar cel mai bine stă Cehia (locul 33, cu 541 de puncte), urmată de Slovenia (locul 35, 522 de puncte) și Polonia (locul 36, 518 puncte) Pe de altă parte, cel mai puțin conectate țări la lumea digitală sunt: România, Serbia și Ucraina. În același timp, România, Slovacia și Ungaria se bucură de cele mai dinamice evoluții, urcând fiecare cu câte trei poziții, în cazul țării noastre poziția actuală ocupată în clasament fiind cu numărul 50 și 322 de puncte, față de poziția 53 și 247 de puncte, consemnate în 2015.
În piețele dezvoltate — în primul rând Europa de Vest și America de Nord — motoarele de creștere au trecut, deja, la următorul nivel de conectivitate pentru consumatori, oferind noi beneficii.
Astfel, dispozitivele wearables conduc, împreună cu automobilele conectate, iar o altă oportunitate importantă este tehnologia pentru casele inteligente.
GfK Connected Consumer Index este un indicator care măsoară cât de mult și de pe ce device-uri se conectează la conținutul digital consumatorii din 78 de țări și 8 regiuni ale lumii. Aceasta permite o comparație rapidă a gradului de conectivitate a locuitorilor din diferite regiuni și țări, oferind tendințe pentru ultimii cinci ani și o previziune pentru anul în curs.
Indicatorul ia în calcul 11 tipuri de dispozitive (smartphone, tabletă, laptop, PC, wearables, televizor inteligent, STB — receptor TV, consolă de jocuri video, e-Reader, automobil conectat, casă inteligentă), iar baza indicelui începe de la 100 de puncte, media la nivel mondial din anul 2010.
Prezentă pe piața locală din 1992, GfK România este, de peste 14 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piață, cu o cifră de afaceri de 16,2 milioane euro în 2014. Activitățile GfK România sunt structurate în două sectoare, respectiv Consumer Choices și Consumer Experiences.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business