GfK Connected Consumer Index: Romania, pe locul 50 din 78 in topul celor mai conectate tari la lumea digitala
Data publicarii: 11-05-2016 | EconomieRomania a urcat trei locuri, pana pe pozitia 50 din 78, in topul tarilor cele mai conectate la lumea digitala, fiind insa in urma Cehiei, Sloveniei si Poloniei, potrivit rezultatelor studiului GfK Connected Consumer Index, publicate miercuri.
În clasamentul global al conectivității, Hong Kong și America de Nord (Statele Unite ale Americii, Canada și Mexic) dețin constant, de doi ani, primele poziții. Cu toate acestea, consumatorii din Emiratele Arabe Unite se apropie rapid de plutonul fruntaș, sărind de pe locul al optulea, în 2015, pe al treilea prognozat pentru acest an.
Conform studiului, țările din Europa Centrală și de Est se situează în a doua jumătate a clasamentului, iar cel mai bine stă Cehia (locul 33, cu 541 de puncte), urmată de Slovenia (locul 35, 522 de puncte) și Polonia (locul 36, 518 puncte) Pe de altă parte, cel mai puțin conectate țări la lumea digitală sunt: România, Serbia și Ucraina. În același timp, România, Slovacia și Ungaria se bucură de cele mai dinamice evoluții, urcând fiecare cu câte trei poziții, în cazul țării noastre poziția actuală ocupată în clasament fiind cu numărul 50 și 322 de puncte, față de poziția 53 și 247 de puncte, consemnate în 2015.
În piețele dezvoltate — în primul rând Europa de Vest și America de Nord — motoarele de creștere au trecut, deja, la următorul nivel de conectivitate pentru consumatori, oferind noi beneficii.
Astfel, dispozitivele wearables conduc, împreună cu automobilele conectate, iar o altă oportunitate importantă este tehnologia pentru casele inteligente.
GfK Connected Consumer Index este un indicator care măsoară cât de mult și de pe ce device-uri se conectează la conținutul digital consumatorii din 78 de țări și 8 regiuni ale lumii. Aceasta permite o comparație rapidă a gradului de conectivitate a locuitorilor din diferite regiuni și țări, oferind tendințe pentru ultimii cinci ani și o previziune pentru anul în curs.
Indicatorul ia în calcul 11 tipuri de dispozitive (smartphone, tabletă, laptop, PC, wearables, televizor inteligent, STB — receptor TV, consolă de jocuri video, e-Reader, automobil conectat, casă inteligentă), iar baza indicelui începe de la 100 de puncte, media la nivel mondial din anul 2010.
Prezentă pe piața locală din 1992, GfK România este, de peste 14 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piață, cu o cifră de afaceri de 16,2 milioane euro în 2014. Activitățile GfK România sunt structurate în două sectoare, respectiv Consumer Choices și Consumer Experiences.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare