Romania a semnat Memorandumul pentru implementarea pilonului tehnic din Pachetul IV Feroviar
Data publicarii: 11-05-2016 | EconomieRomania a semnat, miercuri, Memorandumul de cooperare intre Autoritatea Feroviara Romana (AFER) si Agentia Europeana a Cailor Ferate privind implementarea pilonului tehnic din Pachetul IV Feroviar, intrand, astfel, in grupul primelor cinci state din Uniunea Europeana, alaturi de Regatul Unit, Ungaria, Germania, Belgia si Franta, care fac acest pas.
Al IV-lea Pachet Feroviar urmărește să înlăture obstacolele rămase în calea creării unui spațiu feroviar unic european. Legislația propune o reformă a sectorului feroviar din UE prin încurajarea concurenței și inovării pe piețele interne ale transportului de călători. De asemenea, acest pachet pune în aplicare reforme structurale și tehnice. Rezultatul final ar trebui să se reflecte în niveluri mai mari de siguranță, interoperabilitate și fiabilitate în rețeaua feroviară europeană, se menționează într-un comunicat al Ministerului Transporturilor, remis miercuri AGERPRES.
Potrivit sursei citate, ministrul de resort, Dan Costescu, s-a întâlnit miercuri cu directorul executiv al Agenției Europene a Căilor Ferate (ERA), Josef Doppelbauer, principalele teme discutate vizând restructurarea și modernizarea Autorității Feroviare Române în linie cu ultimele prevederi europene, precum și aprobarea recentă a Pachetului IV European Feroviar.
Restructurarea instituției va facilita implementarea practicilor europene ce decurg din Pachetul IV Feroviar și vizează crearea unui spațiu feroviar unic european. În acest fel, va exista cadrul legal pentru simplificarea și favorizarea activităților operatorilor și furnizorilor feroviari. În plus, va fi înființat un Organism de Reglementare și Strategie (reformă) Feroviară.
Ministerul Transporturilor precizează că România va fi inițiator și partener al proiectelor comune ale Uniunii Internaționale a Căilor Ferate (UIC) și ale Agenției Europene a Căilor Ferate (ERA) pentru a dezvolta soluții competitive pentru calea ferată. Astfel, proiectul SATLOC urmărește o soluție optimă prin care navigarea în România pe satelit să devină principalul sistem de localizare sigură a trenurilor pe liniile cu trafic redus și a liniilor regionale, iar prin proiectul PRINCE (PRogram INtern de CEntralizare), inițiat de România, va crește eficiența stațiilor cu productivitate scăzută.
"Proiectul poate fi valorificat ulterior, pe plan extern, la maturizarea soluției", spune MT.
În cadrul întâlnirii cu directorul executiv al ERA, ministrul Dan Costescu și-a manifestat disponibilitatea de a se implica în dezvoltarea pilonului tehnic pentru Pachetul Rutier (Road Pachage) și pentru Pachetul Feroviar (Rail Pachage). Directorul ERA a apreciat experiența și ideile conducerii Ministerului Transporturilor și a declarat că va evalua posibilitatea implicării, împreună cu România, în dezvoltarea unei Agenții Europene Rutiere. În plus, a fost subliniat gradul avansat al conceptului de echilibrare a modurilor de transport prezentat de țara noastră.
Agenția Europeană a Căilor Ferate (ERA) asigură asistența tehnică necesară pentru aplicarea directivelor europene privind siguranța căilor ferate comunitare. Principalele misiuni ale ERA sunt: întărirea siguranței sistemului feroviar european, îmbunătățirea nivelului de interoperabilitate al acestuia, contribuția la instituirea unui sistem european pentru certificarea atelierelor de întreținere a vehiculelor și contribuția la crearea unui sistem uniform de formare și de recunoaștere a mecanicilor de locomotivă.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile