Henri Coanda, locul patru in topul european al aeroporturilor cu cea mai mare crestere a traficului aerian
Data publicarii: 12-05-2016 | EconomieAeroportul International Henri Coanda Bucuresti a fost clasat de catre Airports Council International - Europe pe locul al patrulea in topul european al aeroporturilor care au inregistrat cea mai mare crestere a traficului aerian in primul trimestru al anului 2016, respectiv la categoria aeroporturilor cu 5 - 10 milioane de pasageri pe an.
Potrivit unui comunicat al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), pe primele patru locuri în această categorie s-au clasat aeroporturile Berlin Schoenefeld, Faro-Algarve (Portugalia), Larnaca (Cipru) și Henri Coandă București, urmat de aeroportul Porto.
În perioada ianuarie — martie, la categoria aeroporturilor cu peste 25 de milioane de pasageri pe an, clasamentul este: Istanbul Sabiha Gokcen, Dublin, Barcelona El Prat, Copenhaga și Amsterdam. La categoria 10 — 25 de milioane de pasageri/an, pe primele locuri s-au clasat aeroporturile Bonn Cologne, Alicante, Malaga, Palma de Mallorca și Atena, iar la categoria sub 5 milioane de pasageri pe an, clasamentul este: Liege (Belgia), Ohrid (Macedonia), Oostende-Bruges (Belgia), Santorini (Grecia) și Oradea.
Aeroportul Internațional Henri Coandă București a înregistrat, în primul trimestru al anului 2016, un trafic aerian de 2.140.750 pasageri și 23.719 mișcări de aeronave (aterizări și decolări). Față de aceeași perioadă a anului trecut, numărul pasagerilor care au tranzitat AIHCB în februarie 2016 a înregistrat o creștere de 18,4%.
"Evoluția numărului de pasageri pe Aeroportul Henri Coandă devansează semnificativ tendința generală de 7,8%, înregistrată la nivel european", precizează comunicatul citat.
Aeroportul Henri Coandă a înregistrat, de asemenea, și o creștere a numărului de mișcări de aeronave, depășind și la acest capitol trendul european, care a atins 4%. Astfel, în primul trimestru din 2016, numărul mișcărilor de aeronave pe AIHCB a crescut cu 10,1% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Compania Națională Aeroporturi București și-a început activitatea la data de 5 februarie 2010 și asigură coordonarea operațională și managementul celor două aeroporturi ale Capitalei. CNAB a fost înființată prin fuziunea societăților care gestionau aeroporturile bucureștene: Aeroportul Internațional Henri Coandă București și Aeroportul Internațional București Băneasa Aurel Vlaicu.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online