Presedintele Mitsubishi si-a anuntat demisia, in urma scandalului manipularii testelor de consum
Data publicarii: 18-05-2016 | EconomiePresedintele Mitsubishi Motors, Tetsuro Aikawa, si-a anuntat miercuri demisia in urma scandalului legat de falsificarea datelor de consum la o serie de modele de mini vehicule ale companiei si a subliniat ca manipularea nu a fost ordonata de conducerea companiei, relateaza agentia EFE.
Demisia sa, care va deveni efectivă din 24 iunie, se datorează "serioaselor probleme cauzate clienților și acționarilor companiei", a menționat Aikawa într-un comunicat de presă. El a luat această decizie după finalizarea achiziției a 34% din Mitsubishi Motors de către compania niponă Nissan Motor, ceea ce constituie "o ieșire" din problemele cu care se confruntă producătorul auto din cauza scandalului iscat de falsificarea datelor, după cum a explicat într-o conferință de presă. De asemenea, Aikawa a precizat că manipularea "nu a fost ordonată" de la "vârful" companiei, după ce prima fază a investigației interne îi menționase pe unii dintre ingineri drept responsabili pentru falsificare, din cauza presiunii pentru atingerea anumitor obiective fixate de conducere. Compania nu a precizat cine îl va înlocui pe Aikawa și a subliniat că succesorul acestuia va fi anunțat în iunie, în timp ce presa niponă vehiculează numele lui Osamu Masuko, actual director adjunct. Schimbarea conducerii companiei vine la o săptămână după ce Nissan Motor a anunțat că va achiziționa 34% din acțiunile Mitsubishi, pentru a deveni acționar majoritar și a reînvia prestigiul mărcii după scandal. În aprilie, Mitsubishi a recunoscut că a manipulat datele privind consumul de combustibile la cel puțin 625.000 de autoturisme vândute în Japonia, din patru modele de mini vehicule (cu motoare mai mici de 660 centimetri cubi) În cursul investigației ulterioare, compania a semnalat că această practică a fost extinsă și la alte modele, dar nu se cunosc încă dimensiunile cazului. Mitsubishi Motors va avea pe 24 iunie Adunarea Generală a Acționarilor și este prevăzut ca, după această reuniune, Nissan să numească pe unul dintre directorii săi în fruntea Departamentului de Dezvoltare.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online