Numarul firmelor cu capital strain nou infiintate a scazut cu 15,2%, in primul trimestru din 2016
Data publicarii: 22-05-2016 | EconomieNumarul societatilor cu capital strain nou infiintate in primul trimestru din 2016 a scazut cu 15,2%, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, la 1.327, reiese din datele Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC).
Valoarea totală a capitalului social al celor 1.327 de noi societăți de 9,05 milioane de dolari.
La finalul lunii martie, numărul societăților cu participare străină la capital din România era de 205.793, valoarea totală a capitalului social fiind de peste 43,2 miliarde euro.
Potrivit datelor ONRC, România a înregistrat în 2015 cel mai mic număr al societăților cu capital străin nou înființate din ultimii 18 ani.
Astfel, anul trecut au fost înființate 5.831 de astfel de firme în scădere de la 6.219 unități, în 2014. După 1991, cele mai multe societăți au fost înființate în anul 2007, când au fost numărate peste 15.000 de astfel de unități. La polul opus, cele mai puține au fost în anul 1995, respectiv 3.400.
Din punct de vedere al capitalului social subscris, 2015 este cel mai slab an din ultimii 12, în ceea ce privește firmele cu capital străin înființate. Astfel, valoarea totală se ridică la circa 1,2 miliarde euro. În anul 2003, suma totală era de 996,2 milioane euro. Cea mai mare valoare a capitalului social, aproape 4 miliarde euro, cumulat, a fost înregistrată în 2008. Și în anul 2014 a fost înregistrată o valoare notabilă, de 3,89 miliarde euro. În ceea ce privește cea mai mică valoare de după 1991, anul 1995 se remarcă printr-o valoare a capitalului social de 183,7 milioane euro.
Comparativ cu anul 2014, anul trecut valoarea totală a fost mai mică cu 68%, conform informațiilor ONRC.
În perioada 1991 — 2015 au fost înființate 204.466 de societăți cu participare străină la capital, valoarea totală a capitalului social subscris fiind de peste 42,8 miliarde euro, predominând firmele din construcții (pondere de 27,2%), industrie (25,9%) și servicii profesionale (19,3%). Cele mai multe astfel de societăți au fost înființate în Municipiul București, respectiv 92.072 (valoarea totală a capitalului social — 21,9 miliarde euro).
Din cele 204.466 firme, 41.749 firme au capital italian, dar cea mai mare valoare a capitalului social este a societăților olandeze, respectiv 8,4 miliarde euro, deși au circa 4.600 firme.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online