Compania Fiat Chrysler Automobiles discuta un parteneriat cu Uzina Mecanica Bucuresti pentru productia unui jeep
Data publicarii: 24-05-2016 | EconomieCompania Fiat Chrysler Automobiles - care detine brandul Jeep - este interesata de un parteneriat cu Uzina Mecanica Bucuresti iar o intalnire preliminara in acest sens a avut loc marti, la Bucuresti, la eveniment participand reprezentanti din partea romana si din partea companiei straine.
Reprezentanții Companiei Naționale Romarm și ai Uzinei Mecanice București au declarat că un acord privind asamblarea de automobile de tip Jeep în România ar fi o oportunitate pentru uzina din România care, în prezent, funcționează la aproximativ 10% din capacitate.
La întâlnire a participat și Dean Thompson, Însarcinatul cu afaceri al SUA în România ad-interim.
Fiat Chrysler Automobiles și-a manifestat interesul de a realiza un parteneriat cu industria națională în ceea ce privește vehiculele militare 4x4 Jeep J8 iar, potrivit reprezentanților români și străini, proiectul este unul complex, gama de produse putând fi extinsă și pentru alte vehicule necesare sistemului de aparare, ordine publică și securitate națională.
Directorul general al Companiei Naționale Romarm, Floarea Șerban, a spus că propunerea este una "extrem de importantă", care ar putea "demara concret procesul de revitalizare a industriei naționale de apărare care, din păcate, a ajuns la praguri critice".
Aceasta a precizat că, în funcție de numărul de vehicule, uzina din București s-ar putea ocupa de la asamblarea unor componente până la fabricarea unor părți ale respectivelor vehicule. "Situația Uzinei (Mecanice București — n.r.) este una din cele mai critice din istoria acestei unități", a adăugat directorul Romarm, adăugând că, în trecut, în acest loc din București au fost realizate peste 1.100 de tancuri.
La rândul său, Dean Thompson a văzut un eventual acord ca fiind "o oportunitate".
"Încercăm să îmbunătățim relațiile comerciale și economice, în mare, între SUA și România (...) E important ca România să decidă de ce echipamente are nevoie, ce strategie are și să pornească de acolo", a spus oficialul american.
"Continuăm să încurajăm România să construiască un mediu de afaceri pozitiv. De asemenea, profităm de oportunitățile comerciale cu România. E mult potențial pe toate aceste fronturi", a adăugat Thompson.
La rândul său, Neculai Banea, secretar de stat în Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri a menționat că acesta este un pas prin care România vrea să arate că își dorește să participe la procesul de producție din domeniul Apărării.
"Noi dorim să aliniem industria de apărare la necesitățile de înzestrare ale forțelor sistemului național de securitate. Ideea noastră este să participăm la producție", a spus secretarul de stat.
El a adăugat că intenția României, în relația cu SUA, în contextul prezentei discuții este "să crească parteneriatul economic la același nivel cu parteneriatul militar".
"MApN urmează să primească, începând de anul viitor, 2 la sută din PIB. Pe baza acestei decizii politice MApN își dă seama care este bugetul de care dispune pe următorii zece ani și aici lucrează la un plan de dotare", a adăugat secretarul de stat.
La rândul său, Toader Ulise, director general al Uzinei Mecanice București, a arătat că în prezent, uzina bucureșteană funcționează la 10% din capacitatea sa.
"Întreaga industrie de apărare după '89 a înregistrat un declin. Abia la 10% din capacitate mai funcționăm acum", a spus el, adăugând că, în prezent, Uzina Mecanică București are 270 de angajați și, în lipsa comenzilor de tehnologie militară, realizează comenzi pentru produse din industriile navală, aeriană, petrolieră.
"Suntem la primul pas (al discuțiilor — n.r.) Această mașină poate să fie în dotarea oricăror forțe. Aici avem personal specializat și amplasarea", a adăugat Toader Ulise.
"Vrem să căutăm colaborări cât mai multe cu parteneri cât mai puternici în domeniu", a încheiat directorul Uzinei Mecanice București.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial