Asociatia Proprietarilor de Aeronave: Guvernul ar trebui sa scuteasca de accize combustibilul pentru aviatia de mici dimensiuni
Data publicarii: 24-05-2016 | EconomieGuvernul ar trebui sa scuteasca de accize combustibilul pentru aviatia de mici dimensiuni, ceea ce ar duce la dezvoltarea acestui sector, a declarat, marti, Radu Merica, presedintele Asociatiei Proprietarilor de Aeronave si a Pilotilor, in cadrul conferintei PRIA Aviation.
"Puțini sunt cei care știu că un litru de benzină de avion costă undeva între 2,5 și 3 euro. Când am avut o discuție cu cineva din Ministerul de Finanțe relativ la scutirea de accize la combustibilul de aviație pentru o perioadă de câțiva ani pentru a impulsiona un pic această industrie, ei au râs de mine și au spus "Voi, cei cu probleme de lux..." Ei au uitat însă să înțeleagă că, în România, cantitatea de combustibil de avion care se vinde este infimă, vorbim de câteva zeci de tone pe an în toată România, iar veniturile din accize pentru stat sunt nesemnificative, față de cât business ar putea genera dacă benzina aceasta ar fi fără acciză și ar costa undeva între 1,5 și 1,7 euro pe litru, cam aici ar fi un litru fără taxe. Repet, este la îndemâna Guvernului să ia aceste măsuri", a susținut Merica.
El a adăugat că potențialul de dezvoltare a aviației de mici dimensiuni în România este imens.
"Dacă ar fi să ne uităm la numărul de aeronave, suntem foarte, foarte departe de orice medie europeană. Nu cred că avem mai mult de 50 de aeronave de categoria a patra, deci sub 2 tone. Poate la nivel ultraușor să avem 100 — 200 de aeronave, la o populație de 20 de milioane. Dacă aeroportul Băneasa ar fi în Ungaria, probabil ar fi cel puțin 100 de avioane private parcate, care să aibă nevoie de combustibil, de mentenanță, care să genereze business inclusiv pe orizontală", a mai spus reprezentantul proprietarilor de aeronave.
"O problemă este accesul aeronavei în aeroport. Puțini sunt cei care știu că, pentru a ajunge la bordul avionului în aeroport, este o întreagă aventură: formalități, declarații, handling, costuri. Nu poți să dezvolți aviația când, din plăcere și necesitate, transformi totul într-o belea. Când știi că trebuie să te duci să aștepți pe holuri și să plătești handling pe fiecare aeroport îți taie orice chef de a folosi avionul și atunci te duci cu trenul sau cu TAROM-ul unde ai treabă", a completat Merica.
Potrivit acestuia, în țară sunt foarte puține aerodromuri, comparativ cu alte state europene, unde ar putea ateriza avioane de mici dimensiuni. "Acest lucru arată un necesar de investiții unde s-ar putea crea joburi foarte bine plătite", a mai susținut Radu Merica.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall