Piata e-Commerce din Romania valoreaza 8,4 miliarde lei; 89% dintre romani platesc inca numerar (analiza)
Data publicarii: 26-05-2016 | EconomieValoarea pietei de e-Commerce din Romania a ajuns, in 2015, la 8,4 miliarde de lei, in crestere cu 31% fata de anul anterior, in timp ce majoritatea romanilor (89%) inca opteaza pentru plata in numerar a produselor sau a serviciilor comandate, arata estimarile procesatorului de plati online PayU Romania.
În același timp, în perioada aprilie 2015 — martie 2016, operatorul de plăți online a procesat tranzacții în cuantum de peste 1,2 miliarde de lei, cu 44% mai mult comparativ cu aceeași perioadă a anului fiscal anterior.
Potrivit sursei citate, topul categoriilor de produse pe care clienții aleg să le cumpere online este condus de produsele IT&C, cu peste 40% dintre comenzile online, iar valoarea coșului de cumpărături pe acest segment este de 700 lei, de trei ori mai mare decât media generală. Pe locul al doilea se situează cumpărăturile de Fashion & Beauty, urmate de Home & Deco, de produsele pentru copii și de cărți.
În ansamblu, valoarea medie a coșului de cumpărături online al românilor a crescut cu aproximativ o treime, ajungând la peste 260 lei, reiese din datele PayU România. În același timp, cea mai mare tranzacție în online a fost înregistrată în eTail și a depășit valoarea de 140.000 de lei.
Analiza de piață a procesatorului de plăți online arată că, în prezent, 10% dintre români achită cu cardul (fie plăți standard, fie plăți în rate) și numai 1% aleg alte metode de plată online (wire, iTransfer etc.). Cea mai mare parte a cumpărătorilor (89%) aleg să plătească cash, la livrare.
De asemenea, plata de pe dispozitivele mobile (tabletă, smartphone) se află încă într-un stadiu incipient și doar 3 din 10 români care plătesc cu cardul aleg să achite comanda de pe un astfel de terminal.
PayU, furnizor global de servicii de plată pentru companii, este lider pe piețele din Europa Centrală și de Est și procesează tranzacții pentru comercianți, precum: Allegro, AmRest, Avon, Blue Air, Makro, Orange, PKP Intercity, Play, Showroom.pl, TUi, Virgin Mobile.
La nivel global, PayU Group operează în 16 țări pe patru continente pentru sute de mii de comercianți, fiind deținut de Naspers, o companie multinațională originară din Africa de Sud, cu operațiuni în media și servicii online.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial