Piata e-Commerce din Romania valoreaza 8,4 miliarde lei; 89% dintre romani platesc inca numerar (analiza)
Data publicarii: 26-05-2016 | EconomieValoarea pietei de e-Commerce din Romania a ajuns, in 2015, la 8,4 miliarde de lei, in crestere cu 31% fata de anul anterior, in timp ce majoritatea romanilor (89%) inca opteaza pentru plata in numerar a produselor sau a serviciilor comandate, arata estimarile procesatorului de plati online PayU Romania.
În același timp, în perioada aprilie 2015 — martie 2016, operatorul de plăți online a procesat tranzacții în cuantum de peste 1,2 miliarde de lei, cu 44% mai mult comparativ cu aceeași perioadă a anului fiscal anterior.
Potrivit sursei citate, topul categoriilor de produse pe care clienții aleg să le cumpere online este condus de produsele IT&C, cu peste 40% dintre comenzile online, iar valoarea coșului de cumpărături pe acest segment este de 700 lei, de trei ori mai mare decât media generală. Pe locul al doilea se situează cumpărăturile de Fashion & Beauty, urmate de Home & Deco, de produsele pentru copii și de cărți.
În ansamblu, valoarea medie a coșului de cumpărături online al românilor a crescut cu aproximativ o treime, ajungând la peste 260 lei, reiese din datele PayU România. În același timp, cea mai mare tranzacție în online a fost înregistrată în eTail și a depășit valoarea de 140.000 de lei.
Analiza de piață a procesatorului de plăți online arată că, în prezent, 10% dintre români achită cu cardul (fie plăți standard, fie plăți în rate) și numai 1% aleg alte metode de plată online (wire, iTransfer etc.). Cea mai mare parte a cumpărătorilor (89%) aleg să plătească cash, la livrare.
De asemenea, plata de pe dispozitivele mobile (tabletă, smartphone) se află încă într-un stadiu incipient și doar 3 din 10 români care plătesc cu cardul aleg să achite comanda de pe un astfel de terminal.
PayU, furnizor global de servicii de plată pentru companii, este lider pe piețele din Europa Centrală și de Est și procesează tranzacții pentru comercianți, precum: Allegro, AmRest, Avon, Blue Air, Makro, Orange, PKP Intercity, Play, Showroom.pl, TUi, Virgin Mobile.
La nivel global, PayU Group operează în 16 țări pe patru continente pentru sute de mii de comercianți, fiind deținut de Naspers, o companie multinațională originară din Africa de Sud, cu operațiuni în media și servicii online.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare