Dragu: ANAF a demarat procedurile de inrolare pe platforma Ghiseul.ro; operatiunea s-ar putea finaliza in toamna

Data publicarii: 30-05-2016 | Economie

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a demarat procedurile de inrolare pe plaforma Ghiseul.ro, iar, cel mai probabil, din toamna, contribuabilii persoane fizice pot achita taxele si impozitele datorate in sistem online catre ANAF, a declarat, luni, Anca Dragu, ministrul Finantelor Publice, in cadrul conferintei dedicate implinirii a 5 ani de Ghiseul.ro.

'Simplificarea procedurilor administrative și plata online au fost printre principalele obiective ale mandatului meu, la preluarea acestuia. În acel moment, nu exista o inițiativă rapidă, concretă și imediată pentru plata taxelor și impozitelor de către persoane prin intermediul cardului, la ghișeu sau online. Ne-am îndreptat către Ghișeul.ro pentru că este o platformă care deja funcționează la nivelul taxelor locale. Este cazul să mergem și la nivelul autorităților centrale, respectiv să înrolăm ANAF în Ghișeul.ro pentru simplificarea vieții contribuabilului. Este obligatorie alinierea serviciilor publice și a procedurilor administrative la noile tehnologii și la nevoile sociale, în tendințele existente la nivel european. Contribuabilii au mari așteptări în această direcție, așa cum a reieșit și din consultarea online lansată pe platforma guvernamentală maisimplu.gov.ro. Așadar, având în vedere numărul mare de solicitări privind plata taxelor online, ANAF a demarat procedurile și sperăm ca, din toamnă, acest lucru să fie posibil cel puțin la nivelul persoanelor fizice', a menționat Dragu.

Potrivit ministrului Finanțelor Publice, la ora actuală, este urmată o serie de pași, unul fiind selectarea instituției de credit prin care să se realizeze plățile online.

'Tehnic, sunt doi pași importanți pe care îi facem în această perioadă pentru a adera la sistemul de plată electronică. În primul rând, trebuie să selectăm instituția de credit prin care să se realizeze plățile online. În al doilea rând, trebuie înregistrarea efectivă a ANAF pe platformă. Pot să vă spun că am demarat ambele acțiuni în paralel și în acest moment avem deja un grup de lucru care lucrează din partea Trezoreriei și din partea ANAF pentru realizarea caietului de sarcini, dar și pentru identificarea aspectelor tehnice la nivel IT pe care trebuie să le soluționăm în perioada imediat următoare. De asemenea, sunt aspecte tehnice și juridice extrem de importante ce trebuie avute în vedere. De exemplu, datele cu privire la ce taxe și impozite are de plătit fiecare contribuabil sunt date cu caracter secret. Asta înseamnă că informațiile de plată vor fi furnizate de ANAF la 24 de ore după deschiderea contului pe ghișeul.ro. De asemenea, stingerea creanțelor se va face în maxim 5 zile de la efectuarea plății. În prezent, vreau să vă reamintesc că avem posibilitatea achitării taxelor și impozitelor în numerar la casieriile trezoreriilor, prin virament, respectiv prin Ordin de plată sau prin internet banking și prin mandat poștal. După cum spuneam, din toamnă sperăm să putem efectua aceste plăți și online, prin Ghișeul.ro', a spus Anca Dragu.

Ministerul Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională, Agenția pentru Agenda Digitală a Romaniei (AADR) și Asociația de Plăți Electronice din România (APERO) au organizat, luni, conferința dedicată împlinirii a 5 ani de Ghișeul.ro — Sistemul Național Electronic de Plata Online, platforma online de plată cu cardul a taxelor și impozitelor locale.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG