Profitul Volkswagen a scazut la 2,37 miliarde de euro in primul trimestru din acest an
Data publicarii: 31-05-2016 | EconomieProfitul net al grupului Volkswagen AG a scazut cu 19% in primul trimestru din acest an, la 2,37 miliarde de euro, de la 2,93 miliarde de euro in perioada similara din 2015, in urma scandalului manipularii emisiilor poluante, transmit AP, Bloomberg si BBC.
Veniturile au scăzut cu 3,4% în primele trei luni din 2016, la 51 miliarde de euro, în timp ce profitul înainte de taxe s-a diminuat cu 20%, până la 3,2 miliarde de euro, de la 3,97 miliarde de euro în perioada similară din 2015.
Directorul general Matthias Mueller a afirmat că este "satisfăcut" de startul companiei în acest an "care fără nici o îndoială va fi dificil". Acesta a adăugat: "În primul trimestru din 2016 am făcut eforturi pentru a limita efectele scandalului "Dieselgate" și pentru a obține rezultate respectabile în condiții dificile".
Deja VW a pus deoparte peste 16,2 miliarde de euro pentru a face față costurilor scandalului manipulării emisiilor poluante.
VW și-a menținut estimarea privind o scădere a veniturilor cu 5% în 2016 "în funcție de condițiile economice, în special în America de Sud și Rusia, a evoluțiilor valutare și a scandalului manipulării emisiilor poluante", a afirmat Mueller.
Profitul operațional a urcat cu 3,4% în primele trei luni din 2016, la 3,44 miliarde de euro, de la 3,33 miliarde de euro în primul trimestru din 2015.
La brandul Volkswagen profitul a scăzut cu 86 în primul trimestru din acest an, la 73 milioane de euro.
Marți, acțiunile Volkswagen au scăzut cu 2,3%, la 134,75 euro, la Bursa de la Frankfurt. Anul acesta titlurile grupului german au urcat cu 3,1%.
Cel mai mare producător auto din Europa a raportat o creștere a livrărilor pe plan global de 0,8% în primele trei luni din 2016, la 2,5 milioane de vehicule, depășind liderul mondial Toyota Motor, care a vândut 2,46 milioane de unități.
Grupul Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 500.000 în SUA) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online