Mamaia, destinatia favorita a romanilor pentru vacanta de vara; preturile hotelurilor, in usoara crestere (studiu)
Data publicarii: 31-05-2016 | EconomieMamaia ocupa, pentru al doilea an consecutiv, locul intai in topul destinatiilor alese de turistii romani pentru petrecerea vacantei de vara, in timp ce Roma este destinatia favorita pentru city break, conform unui studiu realizat de un site de specialitate, remis AGERPRES.
Dacă stațiunea Eforie Nord și-a păstrat poziția a doua și în 2016, Costineștiul a pierdut ultimul loc din clasament în favoarea stațiunii bulgărești Albena.
În ceea ce privește interesul românilor pentru city break-uri, studiul realizat de trivago.ro arată că Roma a detronat Parisul, iar destinații precum Viena sau Istanbul au fost înlocuite cu alte două stațiuni litorale, Skala Potamia din Grecia și Sunny Beach din Bulgaria.
Conform indicelui de prețuri hoteliere trivago pentru luna mai, tarifele unităților de cazare se află în ușoară creștere comparativ cu aceeași lună a anului trecut. Excepție fac hotelurile din Albena, Roma și Paris, care au înregistrat în această lună prețuri cu până la 10% mai scăzute în comparație cu aceeași perioadă din 2015. Cea mai scumpă destinație în luna mai a fost Barcelona, prețul mediu pentru o noapte de cazare în capitala catalană fiind de 747 lei, cu aproximativ 10% mai mult decât luna mai a anului trecut.
În ceea ce privește evoluția prețurilor din aceste destinații în lunile viitoare, turiștii români se pot aștepta la o majorare a acestora cu până la 70% față de luna mai. Un astfel de caz este cel al stațiunii Mamaia, unde luna iunie este singura în care românii mai pot rezerva o cameră pentru un preț mediu de 375 lei. În luna iulie, prețul mediu pentru o cameră dublă în stațiunea de la malul Mării Negre va fi de 649 lei pe noapte, Mamaia fiind astfel cea mai scumpă destinație litorală din această vară. Spre deosebire de destinațiile litorale, cele de tip city break vor înregistra în luna iunie cele mai ridicate prețuri pentru unitățile de cazare. Pentru cei ce doresc să petreacă un weekend în una dintre capitalele europene, ar fi recomandat să facă acest lucru în luna iulie când prețurile medii pentru o noapte de cazare vor scădea, spre exemplu, cu până la 26% în Paris și cu până la 21% în Roma.
Studiul a fost realizat pe baza rezultatelor căutărilor efectuate de utilizatorii români pe platforma trivago.ro în intervalul 1 ianuarie — 29 mai 2016 pentru perioada de vacanță 1 iunie — 31 august 2016, considerând doar căutările pentru orașe.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online