Jumatate dintre romanii care au depozite, credite, actiuni sau obligatiuni nu cunosc bine aceste produse (sondaj)
Data publicarii: 06-06-2016 | EconomieMai mult de jumatate dintre romanii care detin depozite bancare, conturi de economii, credite, pensie obligatorie administrata privat, actiuni sau obligatiuni nu cunosc la un nivel ridicat aceste produse, reiese dintr-un sondaj realizat de GfK Romania si prezentat luni de presedintele Asociatiei Romane a Bancilor, Sergiu Oprescu.
"Potrivit cercetării de piață "Educație financiară" realizată de GfK România, în luna mai 2016, deținerea, intenția, dar și cunoașterea produselor financiare au crescut în ultimii cinci ani. (...) Deși dețin produse precum depozit la termen sau cont de economii, credit, contribuție la pensia obligatorie administrată privat sau investiții în acțiuni, obligațiuni, fonduri de investiții, mai puțin de jumătate dintre ei cunosc la un nivel ridicat aceste produse", a explicat Oprescu în cadrul evenimentului "Summer Banking Academy" organizat de Institutul Bancar Român.
Mai mult, aproximativ o treime dintre cei care utilizează mobile banking, internet banking și cardul de debit declară că nu prea cunosc aceste produse, deși susțin că le sunt cele mai familiare.
Conform sondajului, produsele financiare cele mai utilizate și cunoscute la nivel național sunt cardurile de debit, asigurările de bunuri, contul curent, iar cele mai dorite sunt asigurările de bunuri și de viață, accident sau sănătate.
În acest context, președintele ARB a menționat că interesul pentru produsele bancare a crescut în 2016, având în vedere că doar 30% din respondenți spun că nu caută deloc să se informeze despre produsele bancare (comparativ cu 42% în 2011).
"În același timp, a crescut numărul celor care vor să se mențină în permanență informați despre aceste subiecte (25% comparativ cu 20% în 2011). Cunoașterea termenilor financiari legați de produsele de finanțare a rămas relativ constantă, comparativ cu 2011. Pe de altă parte, cunoașterea ordinelor de plată a crescut, probabil pe baza creșterii utilizării Internet bankingului. A crescut ușor și cunoașterea pentru termeni precum perioada de grație, depozit la termen și scoring", a mai spus Oprescu.
În ceea ce privește reponsabilitatea instituțiilor în legătură cu educarea populației în domeniul financiar, percepția potrivit căreia școala, în special la nivel de liceu și facultate, este considerată instituția cea mai responsabilă de educare, a crescut de la 53% în 2011 la 79% în 2016.
"Datele sondajului subliniază faptul că avem o mare nevoie de educație financiară", a încheiat Sergiu Oprescu.
Cercetarea GfK a fost realizată pe un eșantion de 1.022 de persoane, interviurile fiind realizate telefonic în perioada 25 aprilie — 3 mai 2016.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025