Consiliul Concurentei: Legea privind comercializarea produselor romanesti in supermarketuri ar putea crea probleme de aprovizionare
Data publicarii: 06-06-2016 | EconomieProiectul de lege prin care supermarketurile vor fi obligate sa comercializeze produse romanesti in proportie de 50% ar putea genera probleme legate de aprovizionare, a declarat, luni, Daniela Badila, director general in cadrul Consiliului Concurentei, la o conferinta pe teme de concurenta.
"Consiliul Concurenței nu se opune proiectului de lege. Înțelegem că pentru sănătate primează consumul de produse proaspete. De asemenea, înțelegem că producătorii locali trebuie ajutați, dar nu știu dacă aceasta este cea mai bună variantă", a arătat Bădilă.
Potrivit acesteia, Consiliul Concurenței a analizat proiectul și a ridicat o serie de semne de întrebare, precum modul în care se va face aprovizionarea supermarketurilor cu produse românești.
"De asemenea, am ridicat întrebarea care vor fi autoritățile care vor verifica dacă acești comercianți își vor îndeplini obligativitatea. În plus, nu știm încă ce va fi denumit "produs românesc": produs în România sau produs de o companie cu capital românesc", a susținut reprezentanta Consiliului.
"Producătorii români ar trebui să se asocieze, pentru că, dacă vor rămâne disipați, nu vor putea reprezenta o forță în negocierile cu retailerii", a adăugat Daniela Bădilă la conferința organizată de Legal Magazin.
Conform unui proiect de lege depus în martie la Parlament, de deputați ai PNL, supermarketurile ar putea fi obligate să asigure spații de expunere pentru produsele alimentare ale producătorilor români de minim 50%, din care cel puțin 20% să fie alocate producătorilor locali și să perceapă taxe de maximum 5% pentru aceștia.
Proiectul, inițiat de 10 deputați liberali, printre care Claudia Boghicevici, Raluca Turcan, Cezar Preda, modifică Legea 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial