Chiper: Dorim sa intram in parteneriat public privat pe fondurile Planului Juncker pentru reabilitarea rutei Constanta - Mangalia

Data publicarii: 09-06-2016 | Economie

Autoritatile romane doresc un parteneriat public privat pe fondurile Planului Juncker pentru modernizarea rutei Constanta - Mangalia, iar valoarea investitiilor in acest sens este estimata la 160 de milioane de euro, a declarat, joi, directorul general al companiei CFR Infrastructura, Marius Chiper.

"Secția Constanța Mangalia este importantă pentru traficul feroviar doar în sezonul estival. În perioada de iarnă și de toamnă-primăvară nu are încărcare, de aceea este destul de dificil de susținut o investiție de modernizare, pentru că nu se califică la parametrii tehnici. Noi avem un program și dorim să intrăm într-un parteneriat public privat pe fondurile Planului Juncker. Chiar am propus un model de proiect prin care investitorii privați din zonă pot veni alături de noi ca să îmbunătățim condițiile pe această linie, inclusiv prin exploatarea ei și prin noi capacități de trafic", a spus Chiper, prezent la evenimentul de lansare a programului Trenurile Soarelui.

Potrivit acestuia, valoarea investiției pentru modernizarea liniei de cale ferată Constanța — Mangalia este estimată la 160 de milioane de euro.

"Noi avem o estimare, dar este grosieră: în jur de 160 de milioane de euro, însă nu avem un studiu de fezabilitate sau o analiză cost-beneficiu și date de caz care să confirme această sumă. Este doar o estimare de ansamblu", a precizat Marius Chiper.

Șeful CFR SA a explicat că în acest proiect în PPP sunt așteptați să intre parteneri cu potențial economic interesați de exploatarea ulterioară a acestei linii.

''Ne așteptăm să vină partenerii cu potențial economic care sunt interesați să susțină o modernizare a acestei secții, urmată de o exploatare ulterioară a ei, pentru că se pare că pe sezonul estival această secție are un vârf de capacitate și justifică o astfel de investiție, de participare la investiție. Pot veni toți cei care vor, dar aici este vorba despre parteneri cu putere financiară, pentru că se pare că acesta este modul de dezvoltare a capacităților de infrastructură în perioada următoare, după 2020: invitarea partenerilor privați cu potențial, care pot accesa creditele oferite de Planul Juncker", a adăugat Chiper.

El a făcut referire și la podurile dunărene, aflate în proces de reabilitare, și a dat asigurări că acesta se va finaliza în toamnă.

"La podurile dunărene sunt în curs o serie de lucrări de reabilitare și, de aceea, viteza este redusă, pentru că sunt restricții. În această toamnă noi reabilităm complet podurile dunărene și sunt poduri importante, au lungimi de aproximativ doi kilometri fiecare. Sunt două poduri acolo. După ce vom termina, se va vedea și acolo îmbunătățirea condițiilor. Timpul de parcurgere a distanței pe cele două poduri se va reduce cu cel puțin 10 minute", a subliniat Chiper.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: