Statul a incasat peste 14,9 milioane euro din certificatele de emisii de gaze cu efect de sera, in mai
Data publicarii: 12-06-2016 | EconomieStatul a incasat peste 14,9 milioane de euro, in mai, in urma comercializarii pe platforma de licitatie comuna a Uniunii Europene (UE) a certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera aferente instalatiilor stationare si a sectorului aviatiei, se arata intr-un document publicat pe site-ul Ministerului Finantelor Publice (MFP).
Astfel, în mai au fost comercializate peste 2,5 milioane certificate aferente instalațiilor staționare, în valoare de circa 14,8 milioane euro. În ceea ce privește certificatele aferente sectorului aviație au fost comercializate 14.000 în sumă de 80.080 euro.
În luna ianuarie, Finanțele au încasat peste 16,5 milioane euro din astfel de certificate, în februarie circa 18,7 milioane euro, în martie suma de 17,9 milioane euro, iar în aprilie — 18,8 milioane euro.
Potrivit datelor MFP, schema de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră în cadrul Uniunii Europene (EU Emission Trading Scheme — EU ETS) s-a aplicat în primă fază pentru perioada 1 ianuarie 2005 — 31 decembrie 2007, iar a doua fază a schemei se desfășoară în perioada 2008 — 2012, corespunzând primei perioade de angajament a Protocolului de la Kyoto.
România participă la schema Uniunii Europene de comercializare a emisiilor de gaze cu efect de seră începând cu data aderării la Uniunea Europeană (1 ianuarie 2007).
Cea de-a treia etapă a schemei EU ETS are o durată de 8 ani, în intervalul 1 ianuarie 2013 — 31 decembrie 2020.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online