Asociatia Ivan Patzaichin-Mila 23: Ecoturismul reprezinta un instrument de dezvoltare, nu doar o nisa in industria de turism
Data publicarii: 17-06-2016 | EconomieEcoturismul reprezinta din perspectiva noastra un instrument de dezvoltare, nu doar o nisa in industria de turism, iar acest segment poate deveni strategic pentru dezvoltarea economica, a afirmat, vineri, arhitectul Teodor Frolu, reprezentant al Asociatiei Ivan Patzaichin - Mila 23, in cadrul conferintei 'Romania powered by ecoturism'.
"Când vorbim despre natură, majoritatea dintre noi se gândește instantaneu la mediul rural, doar că natura este o resursă care se referă și la urban. Natura nu mai este doar un fundal și o resursă din care să iei fără măsură ceea ce îți oferă. Prin expoziția de aici, vrem să reconstruim niște concepte, cum ar fi barca, închisoarea de la Chilia ca instrument de reintegrare socială, apoi instalația pe care noi am denumit-o 'tezaur' și care se referă la o bancă de genetică ce cuprinde mii de semințe locale, design-ul în care cânepa joacă un rol foarte important. Pe zona de bio-economie sau economie circulară, România este într-o poziție foarte interesantă la care s-a privit, până nu de mult, mai degrabă ca la un handicap. Ecoturismul, din perspectiva noastră, reprezintă un instrument de dezvoltare, nu doar o nișă în industria de turism. Ecoturismul poate fi pentru România un instrument strategic. Această poziționare a României este legitimă și vine cu un patrimoniu important. Faptul că mai avem locuri vechi de 100 de ani, nu înseamnă că acele locuri au rămas cu 100 de ani în urmă", a subliniat Frolu.
În perioada 27 mai — 27 iunie 2016, Sala Dalles găzduiește expoziția Romania Powered by Nature, o inițiativă a Asociației Ivan Patzaichin — Mila 23 de a căuta împreună cu societatea civilă, instituțiile publice, industriile creative și publicul larg soluții viabile pentru a valorifica și promova capitalul natural al României.
Vernisajul este un eveniment 'work in progress' dedicat naturii și inițiativelor cu impact asupra mediului, ecoturismului și economiei bazată pe resurse naturale dezvoltate de mediul public, privat și societatea civilă.
Expoziția este organizată de Asociația Ivan Patzaichin — Mila 23, în parteneriat cu: Muzeul Național de Artă Contemporană, Administrația Fondului Cultural Național, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, ArCub, Institutul Cultural Român, Romanian-American Foundation, Raiffeisen Bank, Aqua Carpatica, DC Communication, Rowmania, Saint Gobain Glass Romania, Rigips Saint-Gobain.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online