Ponderea produselor de franzelarie in totalul cheltuielilor cu alimente si bauturi alcoolice ale gospodariilor a scazut anul trecut
Data publicarii: 29-06-2016 | EconomiePonderea produselor de franzelarie in totalul cheltuielilor cu alimente si bauturi alcoolice ale gospodariilor a scazut la 12,9% in 2015, se arata intr-o publicatie a Institutului National de Statistica (INS) transmisa la solicitarea AGERPRES.
'În anul 2015, din totalul cheltuielilor bănești pentru cumpărarea de alimente și băuturi alcoolice, cele destinate cumpărării de pâine și produse de franzelărie au scăzut față de anul precedent (de la 13,5% în 2014 la 12,9% în 2015). Această pondere se ridică la 18,9% (19,4% în anul 2014) în cazul gospodăriilor de agricultori și la 16,7% (18,2% în 2014) în cazul gospodăriilor din mediul rural. O pondere importantă dețin și cheltuielile pentru cumpărarea de carne și preparate din carne, care împreună absorb, pe ansamblul gospodăriilor, în medie, 24,0% din cheltuielile pentru cumpărarea de produse alimentare și băuturi alcoolice, în ușoară scădere față de anul anterior (24,3% în anul 2014)', informează INS.
Potrivit institutului, legumele și conservele din legume au reprezentat 6,9% din cheltuielile pentru cumpărarea de produse alimentare și băuturi alcoolice, puțin mai scăzute față de anul anterior, doar cu 0,2 puncte procentuale.
'Așadar, cheltuielile pentru cumpărarea celor trei grupe de produse alimentare — pâine și produse de franzelărie; carne proaspătă și preparate din carne; legume și conserve din legume — însumează sub 50% din cheltuielile pentru cumpărarea de produse alimentare și băuturi alcoolice (43,8%, în scădere cu 1,1 puncte procentuale față de anul anterior). Pe ansamblul gospodăriilor, față de anul anterior, cantitățile cumpărate au prezentat creșteri la majoritatea grupelor principale de produse', se mai spune în document.
Cheltuielile medii lunare pentru cumpărarea de produse alimentare (inclusiv cheltuielile în unități de alimentație publică) au fost, în anul 2015, de 506,0 lei pe gospodărie și 190,3 lei pe persoană.
'Ponderea cheltuielilor pentru cumpărarea de produse alimentare (inclusiv cheltuielile în unități de alimentație publică) în totalul cheltuielilor pentru consumul alimentar — medie pe o gospodărie — a crescut față de anul precedent (de la 69,3% în anul 2014 la 71,4% în anul 2015), pondere diferențiată pe categorii de gospodării, medii de rezidență și regiuni. Astfel, în totalul cheltuielilor pentru consumul alimentar, cumpărările au reprezentat peste 75% în gospodăriile de salariați (77,7%), din mediul urban (80,9%), din regiunea Vest (76,4%) și din regiunea București — Ilfov (86,1%). Cheltuielile pentru cumpărarea de produse alimentare și băuturi alcoolice (inclusiv rămase în stoc, date în prelucrare, date la animale etc.) au însumat, în anul 2015, în medie, 200,6 lei lunar pe o persoană, cu 2,7% mai mari față de anul precedent', precizează INS.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online