Ponderea produselor de franzelarie in totalul cheltuielilor cu alimente si bauturi alcoolice ale gospodariilor a scazut anul trecut
Data publicarii: 29-06-2016 | EconomiePonderea produselor de franzelarie in totalul cheltuielilor cu alimente si bauturi alcoolice ale gospodariilor a scazut la 12,9% in 2015, se arata intr-o publicatie a Institutului National de Statistica (INS) transmisa la solicitarea AGERPRES.
'În anul 2015, din totalul cheltuielilor bănești pentru cumpărarea de alimente și băuturi alcoolice, cele destinate cumpărării de pâine și produse de franzelărie au scăzut față de anul precedent (de la 13,5% în 2014 la 12,9% în 2015). Această pondere se ridică la 18,9% (19,4% în anul 2014) în cazul gospodăriilor de agricultori și la 16,7% (18,2% în 2014) în cazul gospodăriilor din mediul rural. O pondere importantă dețin și cheltuielile pentru cumpărarea de carne și preparate din carne, care împreună absorb, pe ansamblul gospodăriilor, în medie, 24,0% din cheltuielile pentru cumpărarea de produse alimentare și băuturi alcoolice, în ușoară scădere față de anul anterior (24,3% în anul 2014)', informează INS.
Potrivit institutului, legumele și conservele din legume au reprezentat 6,9% din cheltuielile pentru cumpărarea de produse alimentare și băuturi alcoolice, puțin mai scăzute față de anul anterior, doar cu 0,2 puncte procentuale.
'Așadar, cheltuielile pentru cumpărarea celor trei grupe de produse alimentare — pâine și produse de franzelărie; carne proaspătă și preparate din carne; legume și conserve din legume — însumează sub 50% din cheltuielile pentru cumpărarea de produse alimentare și băuturi alcoolice (43,8%, în scădere cu 1,1 puncte procentuale față de anul anterior). Pe ansamblul gospodăriilor, față de anul anterior, cantitățile cumpărate au prezentat creșteri la majoritatea grupelor principale de produse', se mai spune în document.
Cheltuielile medii lunare pentru cumpărarea de produse alimentare (inclusiv cheltuielile în unități de alimentație publică) au fost, în anul 2015, de 506,0 lei pe gospodărie și 190,3 lei pe persoană.
'Ponderea cheltuielilor pentru cumpărarea de produse alimentare (inclusiv cheltuielile în unități de alimentație publică) în totalul cheltuielilor pentru consumul alimentar — medie pe o gospodărie — a crescut față de anul precedent (de la 69,3% în anul 2014 la 71,4% în anul 2015), pondere diferențiată pe categorii de gospodării, medii de rezidență și regiuni. Astfel, în totalul cheltuielilor pentru consumul alimentar, cumpărările au reprezentat peste 75% în gospodăriile de salariați (77,7%), din mediul urban (80,9%), din regiunea Vest (76,4%) și din regiunea București — Ilfov (86,1%). Cheltuielile pentru cumpărarea de produse alimentare și băuturi alcoolice (inclusiv rămase în stoc, date în prelucrare, date la animale etc.) au însumat, în anul 2015, în medie, 200,6 lei lunar pe o persoană, cu 2,7% mai mari față de anul precedent', precizează INS.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale