Ursache (ASF): Rezolvarea problemei RCA trebuie continuata cu tragerea la raspundere personala a celor vinovati; acestia sunt in conducerea ASF
Data publicarii: 15-09-2016 | EconomieVinovatii pentru situatia din piata asigurarilor RCA sunt in conducerea Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF), iar acestia trebuie sa isi asume raspunderea personala pentru maniera in care s-a gestionat sectorul asigurarilor, sustine vicepresedintele ASF, Mircea Ursache.
"E normal ca aceia care răspund direct de sectorul de asigurări să își asume răspunderea. Rezolvarea problemei RCA, fie de către Parlament fie de către Guvern nu reprezintă decât o soluție de avarie care trebuie continuată cu tragerea la răspundere a celor vinovați pentru situația în care s-a ajuns, iar aceștia sunt în ASF. Tratamentul colectiv, sancțiunea colectivă nu sunt acceptate nicăieri. Sunt răspunderi personale pentru maniera în care s-a gestionat un sector de activitate în piața financiară nebancară. Nu știu niciun stat în UE care să aibă o astfel de evoluție a tarifelor la RCA", a declarat joi Ursache în cadrul unei conferințe pe teme legate de piața de capital.
Potrivit acestuia, problemele din piața RCA au fost generate de o serie de erori manageriale, atât la nivelul conducerii ASF, cât și al sectorului de asigurări, iar intervenția autorităților în această situație este explicabilă.
"Ce s-ar fi întâmplat dacă în România prețul pâinii, sau al rechizitelor școlare sau al medicamentelor ar fi crescut cu 300%? Credeți că instituțiile statului ar fi stat pasive, ar fi lăsat să evolueze în așa hal un cost cu efecte sociale uriașe? Cred că nu. Este clar că ne aflăm în fața unor erori manageriale la nivelul conducerii ASF și al sectorului de asigurări", a mai spus Ursache.
Transportatorii protestează joi în Piața Victoriei din Capitală, pe fondul nemulțumirilor față de prețurile RCA, în fața sediului Guvernului aflându-se tiruri, taxiuri și autocare care claxonează.
Patronatele din transporturile rutiere — UNTRR, FORT, APULUM, APTE 2002 — au solicitat Guvernului României ca în textul Ordonanței de Guvern tarifele RCA să fie înghețate la valorile medii ale daunelor existente în evidențele ASF și nu la nivelul celor care se vor calcula în viitor.
"Guvernul vrea să înghețe tarifele RCA la camioane la 18.500 lei, însă patronatele din transporturile rutiere solicită un tarif de 4.907 lei. Acest tarif, de 4.907 lei, reprezintă dauna medie de 18.500 lei la care se adaugă frecvența daunei de 15,6%. Rezultă o primă medie tehnică de 2.886 lei, la care se aduna cheltuielile administrative, revenind un tarif de 4.907 lei pe an la care toate daunele și cheltuielile asiguratorilor sunt acoperite", preciza un comunicat al patronatelor din transporturile rutiere transmis miercuri AGERPRES.
Pe de altă parte, patronatele din transporturile rutiere cer Parlamentului României să îl demită imediat pe actualul președinte al ASF, Mișu Negrițoiu, după ce, în ultimul an, "și-a dovedit incompetența în a conduce piața asigurărilor din România.
Guvernul a aprobat miercuri, prin ordonanță de urgență, plafonarea tarifelor RCA pe o perioadă de 6 luni, la un nivel ce va fi stabilit de Autoritatea de Supraveghere Financiară. Actul normativ permite stabilirea de către ASF, pe o perioadă de șase luni, a unui tarif RCA de referință aplicat atât persoanelor fizice, cât și juridice.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Focus pe Ferentari
- Analiza EY: Evoluția pieței de fuziuni și achiziții din România în primele nouă luni din 2023
- EY România: Aplicarea beneficiilor fiscale ar contribui major la optimizarea fluxurilor financiare și la consolidarea fiscală a afacerilor din România
- Black Friday crește cu 20% numărul de joburi disponibile în piață
- Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
- EY Law România: Prima înregistrare din oficiu a unui sediu permanent din industria farmaceutică anulată definitiv de instanța de judecată
- Sondaj eJobs: 7 din 10 români trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Problemele financiare și cele legate de job îi apasă cel mai mult
- EY România - Sistemul garanție-returnare a apărut din necesitatea identificării unor soluții de optimizare a gestionării ambalajelor primare nereutilizabile
- EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
- Studiu EY: Piața globală a ofertelor publice inițiale: apetitul investitorilor se mută de la creștere la valoare, pe fondul unei lichidități mai restrânse
- 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici, cu cel mult 50 de angajați, în această toamnă
- Opinie Deloitte: Directiva europeana privind impozitul minim pe profit - o schimbare majora in fiscalitatea internationala si impactul sau in Romania
- Opinie Deloitte: Facturarea electronica generalizata, la un pas de implementare. Cand dispare factura pe hartie?
- Studiu EY: Scade încrederea liderilor din domeniul securității cibernetice în sistemele de apărare ale organizației, iar costurile cresc
- Impactul IRCC după creşterea de 0,02% în ratele creditelor