Fermierii trebuie sa aiba alternative dupa fuziunea dintre Bayer si Monsanto (Margrethe Vestager)
Data publicarii: 15-09-2016 | EconomieFermierii trebuie sa continue sa aiba posibilitatea de a alege atunci cand achizitioneaza seminte si pesticide, dupa fuziunea dintre Bayer si Monsanto, a afirmat joi comisarul european pentru competitie, Margrethe Vestager, transmite Reuters.
Piața agriculturii este deja foarte concentrată, un număr mic de companii globale domină această industrie, a adăugat Vestager.
Grupul german Bayer a anunțat miercuri că producătorul american de semințe Monsanto a acceptat oferta sa de preluare, de 128 de dolari per titlu, reprezentând o valoare totală a tranzacției de 66 miliarde de dolari, cea mai mare operațiune de fuziuni și achiziții din acest an.
Tranzacția va crea cel mai mare furnizor mondial de semințe modificate genetic și erbicide.
Acordul dintre Bayer și Monsanto este cel mai recent dintr-o serie de tranzacții majore în sectorul agrochimiei. Grupul elvețian Syngenta a acceptat să fie preluat de firma chineză ChemChina pentru 43 de miliarde de dolari, în timp ce companiile americane Dow Chemical și DuPont au acceptat să-și unească activitățile din sectorul de agrochimie pentru a da naștere unui grup evaluat la 130 de miliarde de dolari.
Pe piața mondială a erbicidelor, Bayer este pe locul doi, cu o cotă de piață de 18%, în timp ce pe primul loc se află Syngenta, cu 19% din piață. Monsanto este lider pe piața semințelor, cu o cotă de piață de 26%, urmată de DuPont.
Bayer și Monsanto au o prezență importantă în România.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online