Crestere de aproape 15% a inmatricularilor de autoturisme noi, in primele 8 luni din 2016 (DRPCIV)
Data publicarii: 19-09-2016 | EconomieNumarul inmatricularilor de autoturisme noi a crescut cu aproape 15%, in primele opt luni ale anului, pana la 58.631 de unitati, comparativ cu aceeasi perioada din anul anterior, cand s-au consemnat 51.087 de unitati inregistrate, releva datele Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), publicate recent.
La nivelul lunii august, au fost înregistrate 15.780 de vehicule noi înmatriculate în România, ceea ce reprezintă o creștere de 57,12% comparativ cu aceeași lună din 2015. În perioada analizată, au fost înmatriculate 12.411 de autoturisme, echivalent cu un salt de 68,58% față de luna august a anului anterior.
Potrivit statisticii DRPCIV, tot în august, în funcție de numărul unităților înmatriculate, cele mai multe solicitări au vizat mărcile: Dacia (4.175 unități, +70,41% față de august 2015), Volkswagen (1.118 unități, +37,35%), Skoda (974 unități, +53,39%), Renault (896 unități, +109,84%) și Ford (851 unități, +76,49%).
Pe de altă parte, cea mai redusă frecvență a înmatriculărilor s-au consemnat la Subaru (6 exemplare), Ford-CNG-Technik și SsangYong (câte 5 unități), Bentley (3), Alfa Romeo și Maserati (câte două unități), respectiv Mercedes-AMG și Tesla Motors (câte un exemplar).
Pe tipuri de vehicule, în august, cea mai importantă creștere a înmatriculărilor s-a înregistrat la semiremorci (326 de unități, +72,49%), în timp ce categoria autobuzelor și microbuzelor a consemnat cea mai mare scădere, de 73,43% (110 unități) față de același interval din anul 2015.
Conform DRPCIV, parcul auto național din România însuma, la sfârșitul anului 2015, aproximativ 6,6 milioane de unități, în creștere cu 5,27% față de perioada similară a anului precedent, când număra 6,27 milioane de exemplare.
Din totalul vehiculelor care circulau pe drumurile naționale la finele anului trecut, aproximativ 5,15 milioane de unități erau încadrate în categoria autoturismelor, în creștere cu 5,04%, comparativ cu anul 2014, când erau consemnate 4,9 milioane de autoturisme.
La nivelul Bucureștiului erau înregistrate, la finele lui decembrie din anul precedent, 1,19 milioane de autovehicule, dintre care 956.664 unități, consemnate la categoria autoturisme.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial