COTAR: Graba de a adopta Legea RCA nu este o masura potrivita in actualul context de instabilitate
Data publicarii: 20-09-2016 | EconomieReprezentantii operatorilor si transportatorilor autorizati din Romania considera ca procesul de legiferare a proiectului de act normativ pentru RCA nu trebuie grabit, intrucat demersul 'se poate transforma intr-un rezultat legislativ care, in loc sa rezolve problemele acute ale pietei RCA, sa aiba efecte adverse, nedorite de nimeni'.
Potrivit unui comunicat al Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), înainte de apariția legii este nevoie de o publicare a proiectului de lege final, rezultat în urma dezbaterilor din Comisia pentru buget — finanțe, Comisia pentru industrii, Comisia juridică și Comisia pentru transporturi din Camera Deputaților.
"Considerăm că graba de a legifera un proiect de lege cu impact economic și social puternic ce va fi resimțit în mod direct de peste 6 milioane de șoferi și, indirect, de întreaga populație a țării, nu este o măsura deloc potrivită în actualul context de instabilitate, din acest domeniu. Ne dorim ca Parlamentul să prezinte varianta finală agreată de cele două Camere și să amâne cu o săptămână-două votul în plen, pentru a da șansa actorilor din piață să semnaleze eventuale erori care pot fi corectate. De 21 de ani nu s-au mai adus modificări Legii asigurărilor și nu dorim să treacă alți 20 de ani ca să putem corecta o lege care poate conține erori cu efecte nocive pe termen lung pentru consumatori', susține președintele COTAR, Vasile Ștefănescu.
În viziunea transportatorilor, publicarea Ordonanței de Urgență privind RCA în Monitorul Oficial nu garantează "eventualele erori, breșe legislative sau prevederi incomplete conținute", care ar putea fi corectate și completate printr-o Lege RCA adoptată de Parlament.
"Actuala clasă politică trebuie să dea dovadă de responsabilitate și să angreneze actorii pieței în dezbaterea publică pe marginea acestui proiect de lege extrem de important, pentru a nu înlocui o lege veche și proastă, cu altă lege nouă, dar la fel de lacunară și greșită', a subliniat Ștefănescu.
Potrivit COTAR, un exemplu de prevedere legislativă greșită și menținută în actualul proiect de lege RCA depus atât la Parlament, cât și la Guvern, se referă la cuantumul sancțiunilor aplicate firmelor de asigurări pentru neplata daunelor în termen legal, valoarea sancțiunilor fiind cuprinsă între 5.000 și 1.000.000 de lei.
Reprezentanții Confederației menționează că, în Italia, autoritatea de supraveghere a asigurărilor aplică o sancțiune firmelor de asigurări care nu plătesc la timp daunele, în valoare de 60.000 de euro pentru fiecare dosar de daună în parte, neachitat în termen legal, de către asigurător.
Ordonanța de Urgență privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) pentru prejudicii produse terțelor persoane prin accidente de vehicule și de tramvaie a fost publicată luni seară în Monitorul Oficial.
Guvernul a adoptat, în data de 14 septembrie, o Ordonanță de Urgență în problema RCA care prevede, printre altele, înghețarea prețurilor la primele de asigurare pe o perioadă de șase luni.
"Pentru a rezolva problema pe termen scurt și pentru a da timp instituțiilor responsabile să implementeze acest nou cadru normativ, la propunerea transportatorilor și după consultări cu Consiliul Concurenței, vom veni în acest proiect de ordonanță și cu propunerea de a îngheța prețurile primelor de asigurări obligatorii pentru o perioadă de 6 luni. Pe baza ordonanței, în termen de 30 de zile, ASF va trebui să vină cu un calcul al costului mediu pentru diferitele categorii de asigurări, care să fie prețul de referință pentru asigurări pe următoarele șase luni, prețul de referință la nivelul căruia să fie înghețat nivelul prețului pe care îl vor plăti asigurătorii, în ideea ca în aceste șase luni să avem tot acest sistem de urmărire a prețurilor pus la punct, cu aceste calcule ale prețului de referință, care să fie făcute publice și care să constituie, într-adevăr, o referință pentru cei care fac asigurări, dar și pentru clienți", a explicat premierul Dacian Cioloș la momentul adoptării Ordonanței.
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a precizat, săptămâna trecută, că ia în calcul stabilirea unui tarif țintă pentru polițele RCA de aproximativ 7.500 lei/an pentru autoutilitare de peste 16 tone, clasa bonus-malus B0.
Recent, Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, a atenționat asupra faptului că intervenția statului pe piața polițelor RCA și plafonarea prețurilor ar putea determina grupuri de interese din alte sectoare economice să solicite același lucru, ceea ce ar afecta concurența și ar fi în detrimentul consumatorilor.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online