APIA a demarat procesarea si autorizarea platilor in avans pentru fermierii care au depus cereri in Campania 2016
Data publicarii: 17-10-2016 | EconomieProcesarea si autorizarea platilor in avans pentru fermierii care au depus cereri unice de plata in cadrul Campaniei 2016 a fost demarata luni, a anuntat Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA), intr-un comunicat de presa, transmis AGERPRES.
Potrivit regulamentelor europene, pentru anul de cerere 2016 statele membre pot plăti avansuri de până la 70% în cazul plăților directe și de până la 85% în cazul sprijinului acordat în cadrul dezvoltării rurale.
APIA precizează că statele membre pot plăti avansurile pentru plățile directe numai după finalizarea controalelor administrative menționate la articolul 74 din Regulamentul (UE) nr. 1306/2013.
Conform Regulamentului de punere în aplicare al UE, de stabilire, pentru anul 2016, a plafoanelor bugetare aplicabile anumitor scheme de sprijin direct prevăzute de Regulamentele Parlamentului European și Consiliului European, au fost stabilite plafoanele pentru anul de cerere în curs, România beneficiind de o alocare financiară de 1,772 miliarde de euro din Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA).
Ministrul Agriculturii, Achim Irimescu, a declarat sâmbătă că fermierii vor primi avansul pe suprafață începând din această săptămână. "Chiar dacă nu vor începe plățile din 16 octombrie, în mod sigur săptămâna viitoare vor începe. Vestea bună este că suma va fi foarte mare, mai mult decât dublu față de anul trecut, undeva la 130 de euro, iar regulamentul european spune că se poate da 70% din plăți în avans. Avem angajament din partea APIA și a furnizorului de soft că modulul funcționează corect și că vom fi în măsură să plătim între 700.000 și 800.000 de beneficiari dintre cei 900.000 care au depus cererea de plată în acest an. În acest context, sper să reușim să plătim undeva către un miliard de euro, ceea ce înseamnă enorm față de anul trecut, când în ultimele zile din noiembrie, din cauza întârzierilor, am plătit doar 262 milioane de euro. Și atunci s-au făcut eforturi foarte mari pe ultima sută de metri", a precizat Irimescu.
APIA va efectua plata în avans aferentă Campaniei 2016 în perioada 16 octombrie — 30 noiembrie 2016, la cursul de schimb de 4,4537 lei pentru un euro, stabilit de către Banca Centrală Europeană (BCE), în data de 30 septembrie 2016 și publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online