Piata produselor de lux va stagna la 249 miliarde de euro in acest an
Data publicarii: 20-10-2016 | EconomiePiata produselor personale de lux nu va creste in acest an din cauza ca vor incetini cheltuieile turistilor iar consumatorii instariti vor prefera sa faca cheltuieli pentru design, calatorii si mancaruri fine mai degraba decat pentru produse traditionale de lux, adica imbracaminte si accesorii, arata un studiu publicat joi de firma de consultanta Bain & Company, informeaza Reuters.
Potrivit calculelor Bain & Company, cheltuielile pentru produsele tradiționale de lux (modă, accesorii, bijuterii, ceasuri și produse de înfrumusețare) ar urma să stagneze la aproximativ 249 miliarde de euro în acest an. În schimb, cheltuielile pentru întregul sector de lux, care include și automobile de lux, yaht-uri, avioane precum și călătorii de lux, obiecte de artă, desing și mâncăruri fine, ar urma să crească cu 4% până la 832 miliarde de euro.
"Există o tranziție progresivă de la produse fizice spre experiențe, în special în ultimul an", a declarat Federica Levato, partener la Bain & Company și co-autorul raportului, subliniind că această tendință va continua. După ce a crescut constant după 2009, sectorul produselor tradiționale de lux va înregistra o creștere modestă de 1-2% anul viitor, urmând să ajungă la o valoare de 280-285 miliarde de euro în 2020, susține Federica Levato.
După cinci ani în care consumatorii chinezi au alimentat creșterea sectorului de lux, turismul și consumul asiatic, în principal cel chinez, a încetinit în Europa în acest an din cauza amenințărilor teroriste. În plus, SUA și Japonia au avut și ele de suferit pentru că aprecierea monedelor lor a redus șansele unor achiziții atractive.
Incertitudinea cu privire la alegerile prezidențiale din SUA și votul Marii Britanii de a ieși din Uniunea Europeană i-a făcut mai prudenți pe cumpărătorii de produse de lux din întreaga lume. În plus, în condițiile în care evenimentele politice și deciziile de politică monetară influențează tendințele în materie de cheltuieli pentru produsele de lux, mărcile premium au început să-și îndrepte atenția spre atragerea cumpărătorilor în țările lor de origine în loc să conteze pe sosirile de turiști care să le crească vânzările.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiză EY - Cristian Cârstoiu: Vehiculele electrice continuă să se îndrepte spre dominația vânzărilor
- Studiu EY: Majoritatea directorilor generali se tem că recesiunea va fi mai gravă decât criza financiară - comunicat de presă
- Schneider Electric îl numește pe Marc Garner în funcția de Senior Vice President al diviziei Secure Power în Europa
- Sondaj Storia.ro: Proprietarii si cumparatorii din Romania fac un sumar al pietei imobiliare din 2022
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă