Piata produselor de lux va stagna la 249 miliarde de euro in acest an
Data publicarii: 20-10-2016 | EconomiePiata produselor personale de lux nu va creste in acest an din cauza ca vor incetini cheltuieile turistilor iar consumatorii instariti vor prefera sa faca cheltuieli pentru design, calatorii si mancaruri fine mai degraba decat pentru produse traditionale de lux, adica imbracaminte si accesorii, arata un studiu publicat joi de firma de consultanta Bain & Company, informeaza Reuters.
Potrivit calculelor Bain & Company, cheltuielile pentru produsele tradiționale de lux (modă, accesorii, bijuterii, ceasuri și produse de înfrumusețare) ar urma să stagneze la aproximativ 249 miliarde de euro în acest an. În schimb, cheltuielile pentru întregul sector de lux, care include și automobile de lux, yaht-uri, avioane precum și călătorii de lux, obiecte de artă, desing și mâncăruri fine, ar urma să crească cu 4% până la 832 miliarde de euro.
"Există o tranziție progresivă de la produse fizice spre experiențe, în special în ultimul an", a declarat Federica Levato, partener la Bain & Company și co-autorul raportului, subliniind că această tendință va continua. După ce a crescut constant după 2009, sectorul produselor tradiționale de lux va înregistra o creștere modestă de 1-2% anul viitor, urmând să ajungă la o valoare de 280-285 miliarde de euro în 2020, susține Federica Levato.
După cinci ani în care consumatorii chinezi au alimentat creșterea sectorului de lux, turismul și consumul asiatic, în principal cel chinez, a încetinit în Europa în acest an din cauza amenințărilor teroriste. În plus, SUA și Japonia au avut și ele de suferit pentru că aprecierea monedelor lor a redus șansele unor achiziții atractive.
Incertitudinea cu privire la alegerile prezidențiale din SUA și votul Marii Britanii de a ieși din Uniunea Europeană i-a făcut mai prudenți pe cumpărătorii de produse de lux din întreaga lume. În plus, în condițiile în care evenimentele politice și deciziile de politică monetară influențează tendințele în materie de cheltuieli pentru produsele de lux, mărcile premium au început să-și îndrepte atenția spre atragerea cumpărătorilor în țările lor de origine în loc să conteze pe sosirile de turiști care să le crească vânzările.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial