Pasca Palmer: Circa 150 de persoane juridice au aplicat, pana in prezent, in Programul 'Rabla Plus'
Data publicarii: 20-10-2016 | EconomieAproximativ 150 de persoane juridice au depus, pana in prezent, dosare pentru achizitia de masini electrice prin intermediul Programului "Rabla Plus", a anuntat, joi, la conferinta de inaugurare a celei de-a XIV-a editii a Salonului Auto Bucuresti si Accesorii de la Romaero Baneasa, ministrul Mediului, Apelor si Padurilor, Cristiana Pasca Palmer.
"Legătura dintre mediu și dezvoltarea tehnologică nu mai poate fi tratată individual. România trebuie să facă pași mult mai puternici în direcția mobilității. Avem pe drumurile noastre un număr infim de mașini electrice. Vorbim despre 600 de unități, în prezent. Asta din cauza, o dată, a lipsei infrastructurii de alimentare a mașinilor electrice, iar pe de altă parte din cauza prețului încă ridicat al acestor autovehicule. De aceea, anul acesta Ministerul Mediului a vrut să vină în întâmpinarea acestor probleme și a demarat două programe — unul pentru finanțarea proiectelor de infrastructură pentru stațiile de încărcare a mașinilor electrice, iar un altul pentru achiziția de mașini electrice. A fost o idee de pionierat. Momentan, nu s-au înregistrat foarte multe dosare pe 'Rabla Plus' și vorbim despre aproximativ 150 de persoane juridice interesate", a afirmat Pașca Palmer.
Ministrul Mediului a amintit, de asemenea, de alocarea financiară pentru Rețeaua de Monitorizare a Calității Aerului, domeniu în care România se află într-o situație de pre-infringement, în cazul a trei orașe — București, Iași și Brașov.
"Aproape 70% din poluarea existentă în marile orașe ale lumii este cauzată de traficul rutier. Mașina este omniprezentă în viața noastră. Există țări în Europa, în special municipalități, care și-au trasat ținte clare de schimbare a parcului auto într-unul verde. De exemplu, municipalitatea Amsterdam și-a propus ca, până în 2025, să transforme parcul auto într-unul cu emisii zero. Aceeași țintă, dar până în anul 2050, și-a propus-o municipalitatea Oslo. De asemenea, Londra acordă deja facilități celor care dețin mașini electrice, iar pentru anii următori se gândește la interzicerea circulației în centrul orașului a tuturor mașinilor convenționale. Cred că și România trebuie să facă pași în această direcție, pentru a ține pasul cu tendințele", a menționat ministrul Mediului.
Ministerul Mediului a lansat, în acest an, două programe ce promovează tehnologiile curate: 'Rabla Plus' și Programul "Infrastructură de alimentare verde".
În ceea ce privește Programul 'Rabla Plus', al cărui buget total este de 75 de milioane de lei, românii care vor să aleagă o mașină care nu poluează beneficiază din partea AFM de două tipuri de eco-tichete electronice: unul în valoare de 5.000 de lei pentru achiziționarea unui autoturism nou electric-hibrid, iar un altul de 20.000 de lei pentru mașinile noi electrice 100%.
Pe de altă parte, primăriile, agenții economici și instituțiile publice din localități cu mai mult de 50.000 de locuitori, precum și operatorii economici cu sedii sociale sau puncte de lucru cu acces direct la autostrăzi, drumuri europene și drumuri naționale au putut aplica, până pe 15 octombrie, pentru proiecte privind dezvoltarea rețelei naționale de încărcare a mașinilor ecologice. Programul "Infrastructură de alimentare verde", o inițiativă concepută ca una multianuală, are ca țintă indicativă 6.000 de puncte de alimentare instalate în rețea, până în anul 2020.
Pentru anul 2016, suma alocată acestui program este în valoare de 70 de milioane de lei și vizează instalarea a circa 420 de stații de încărcare cu putere normală și alte 420 de stații de încărcare rapidă.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiză EY - Cristian Cârstoiu: Vehiculele electrice continuă să se îndrepte spre dominația vânzărilor
- Studiu EY: Majoritatea directorilor generali se tem că recesiunea va fi mai gravă decât criza financiară - comunicat de presă
- Schneider Electric îl numește pe Marc Garner în funcția de Senior Vice President al diviziei Secure Power în Europa
- Sondaj Storia.ro: Proprietarii si cumparatorii din Romania fac un sumar al pietei imobiliare din 2022
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă