Popescu (Rompan): Aproximativ 4-5% din totalul painii care se vinde in Romania este congelata; ordinul ANPC este binevenit
Data publicarii: 20-10-2016 | EconomieOrdinul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) privind etichetarea produselor congelate este unul bine venit deoarece va informa corect consumatorul ce cumpara, dar si ce va consuma, a declarat, joi, pentru AGERPRES, presedintele Patronatului Roman din Industria de Morarit, Panificatie si Produse Fainoase (ROMPAN), Aurel Popescu.
"Părerea mea este că ANPC a scos un ordin binevenit in ideea de a informa corect consumatorul ce cumpără și ce va consuma pentru ca sunt foarte mulți care nu agreează ideea de a consuma pâine congelată, pâine făcută din aluaturi congelate. De multe ori aceste produse vin din afara țării și sunt făcute pe altă tehnologie și nu pe gustul și dorința consumatorului român. E corect și este normal și îl susținem, dar nu se pune problema ca România să nu poată să facă pâinea pe care o vor consumatorii", a spus Popescu.
Acesta a precizat că în România se consumă lunar 180.000 de tone de pâine, această cantitate fiind pusă pe piață de societățile autohtone de morărit și panificație.
"Și noi facem produse congelate în țară, realizăm circa 3.000 de tone pe lună, care se vând în țară și peste hotare pentru că facem comerț și schimburi intracomunitare cu asemenea produse. Dintr-o analiză de piață pe care am realizat-o reiese că românii nu agreează asemenea produse întrucât sunt făcute cu o altă tehnologie, respectiv metoda directă și nu în două — trei faze pe care noi o folosim la fabricarea produselor. Ambele pâini sunt foarte bune pentru consum, dar este vorba de costuri. Metoda directă costă mult mai puțin decât cea indirectă pe care o practicăm noi în fabricile de pâine. Părerea mea este că în jur de 4-5% din totalul pâinii care se vinde în România este congelată, restul este pâine proaspătă sau care se ambalează și care are o valabilitate de câteva zile până la 30. Consumul lunar de pâine este de 180.000 de tone și este asigurat din producția internă, la care se mai adaugă produse de panificație și patiserie congelată venită din afară", a explicat șeful Rompan.
Un Ordin al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) care a intrat în vigoare joi prevede faptul că operatorii economici care comercializează către populație pâine, produse de panificație și produse de patiserie obținute din produse congelate, precum și unitățile care utilizează la prepararea meniurilor produse alimentare congelate au obligația de a informa consumatorii prin afișare la loc vizibil, lizibil, ușor de înțeles, într-o formă care să nu permită ștergerea, după caz, pe un afiș, pe etichetă, ambalaj de vânzare, în meniul oferit, ori altele asemenea, ce însoțesc produsul, cu mențiunea "produs/din produs decongelat.
"Este vorba despre un Ordin ANPC care intră în vigoare pe 20 octombrie și care prevede obligativitatea operatorilor economici care comercializează produse congelate sau produse care provin din produse congelate să afișeze acest lucru", a declarat pentru AGERPRES Paul Anchel, director general ANPC.
Operatorii economici care nu vor respecta prevederile acestui Ordin vor fi sancționați cu amenzi cuprinse între 1.000 și 10.000 lei, sancțiunile putând include și suspendarea activității în cazul în care aceștia se opun total afișării acestor informații.
Directorul general al Direcției Generale Politici Agricole și Industrie Alimentară din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), Elena Tatomir, a declarat joi că producătorii români de pâine trebuie să vină pe piață cu sortimente deosebite, pentru ca românii să nu mai cumpere produse de panificație congelate, aduse din import.
"Am discutat acest subiect cu colegii din morărit și panificație. Avem foarte multe supermarketuri și probabil piața dorește să consume astfel de produse. Cei care lucrează în acest sector ar trebui să se concentreze ca aceste produse să fie oferite de producția internă și să nu mai vină din import. Mai ales că avem producții foarte bune în domeniul cerealelor și industria de morărit și panificație ar trebui să se concentreze și să-și pună întrebări legate de acest segment", a spus Tatomir, în cadrul conferinței "Agro-Business pe profit".
În luna mai, președintele Comisiei pentru agricultură din Camera Deputaților, Nini Săpunaru, declara că în România intră zilnic 25 de tiruri cu pâine congelată din import, ceea ce înseamnă o cantitate de 875.000 de tone pe an.
Potrivit datelor MADR, în primele 5 luni din acest an, importurile de produse agroalimentare au fost dominate de produsele de brutărie, patiserie și biscuiți cu o valoare de 97,1 milioane de euro (48.800 tone), de carnea de porc — 96 de milioane de euro (63.800 tone) și preparatele alimentare — 88,5 milioane de euro (23.300 tone).
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale